Una cinquantena d'operaris treballen les 24 hores del dia a la línia de tren de Lleida a la Pobla de Segur (Pallars Jussà) per renovar les vies dels 42 túnels que hi ha al traçat. Tot i que els treballs de la fase que s'està executant actualment van començar al novembre ara s'estan aprofitant dues setmanes en què el servei de la línia s'ha vist intervingut per fer manteniment dels trens. Així es pot treballar sense parar dia i nit.
L'objectiu d'aquesta campanya és renovar vuit túnels i l'ordre d'execució dels treballs es fa per la priorització de seu estat. El cap de l'àrea de via de FGC, Carlos Almoslino, ha explicat que aquesta línia és peculiar perquè en tractar-se d'una via única i trobar-se en una zona amb dificultat orogràfica, sense camins d'accés, els operaris només hi poden arribar per la via i s'ha d'anar als túnels per ordre i un a un.
NOU NÚMERO DE WHATSAPP: T'enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis. Punxa aquí!
Un pressupost d'1.801.387,75 euros
FGC va començar el 2016 a renovar les vies dels 42 túnels de la línia del tren de la Pobla. Fins ara s'havien renovat els túnels, 3, 6, 10, 11 i 12. El passat 26 de novembre va començar la segona fase de renovació, amb un termini d'execució de 3 mesos i aquest divendres està previst que finalitzi. S'ha actuat en 8 túnels (l'1, el 7, el 8, el 9, el 13, el 14, el 17 i el 19) i el total de metres de via renovada és de 2.262 metres. L'obra ha comptat amb un pressupost d'1.801.387,75 euros. Per renovar les vies s'han subministrat 4.524 metres de bares de 180 metres, 3.500 unitats de travesses de formigó i 5.300 tones de balast. Els mitjans utilitzats són un tren de treball amb una composició de 6 tremuges i mecanisme de recuperació de balast; una batonadora; una perfiladora; quatre pales carregadores, tres retroexcacadores bivials i una cinquantena d'operaris.
La base d'operacions d'aquests treballs està situada a l'estació de Sant Llorenç de Montgai, a la Noguera i és a partir d'aquí on les màquines comencen a circular per les vies fins a arribar als túnels on s'ha d'actuar. Carlos Almoslino ha explicat que aquestes obres es fan segons la licitació pública i també aprofitant la parada de la línia per fer el manteniment dels trens. Aquest any no s'acabarà d'actuar al total dels túnels i es calcula que encara caldran dues fases més per aconseguir renovar-los tots.
- També et pot interessar: Eliminen el pas a nivell del tren de la Pobla a Vilanova de la Barca