La nova estratègia de Mercadona amb les seves marques blanques

Imatge d'arxiu d'un ròtul de la cadena de supermercats Mercadona

Imatge d'arxiu d'un rètol de la cadena de supermercats Mercadona | MERCADONA

 

Mercadona ha decidit canviar l’estratègia de producció de les seves marques blanques. Aquestes marques són Hacendado (alimentació), Deliplus (cosmètica), Bosque Verde (productes de la llar) i Compy (alimentació de mascotes). Fins ara, la cadena de supermercats valenciana tenia ‘interproveïdors’ que els hi desenvolupaven en exclusiva tota una mateixa línia de productes i ‘proveïdors especialitzats’ per casos concrets.

  

Ara, però, com ja va avançar el portal ‘Expansión’, la cadena valenciana dirigida per l’empresari Juan Roig ha decidit transformar aquestes dues figures en un ‘proveïdor totaler’ amb qui contractarà producte a producte.

 

 

Estratègia per complir amb la demanda dels clients

Aquesta nova estratègia es va iniciar l’any 2012 perquè es van adonar que els ‘interproveïdors’ que els hi generaven una línia completa de productes no havien de ser necessàriament especialistes a fabricar tots els productes d’aquella mateixa categoria, per la qual cosa necessitaven més temps per desenvolupar un nou producte o recórrer a un proveïdor que si que era ‘especialista’ en aquell producte concret.

Interior d'un supermercat de la cadena valenciana Mercadona

Interior d'un supermercat de la cadena valenciana Mercadona | CEDIDA

 

Fonts de la companyia valenciana han explicat a EuropaPress que l’objectiu final és poder oferir un ventall més ampli, de «màxima qualitat i amb el millor preu possible». Per tant, amb aquest nou concepte de ‘proveïdor totaler’ es busca que Mercadona guanyi «agilitat» a l’hora d’introduir l’«assortiment eficaç» que demana el client. I d’aquesta manera seran diverses empreses les que podran fer els productes de marca blanca per Mercadona dins d’una mateixa categoria. 

 

Èxit en les marques blanques de Mercadona

Avui dia, Mercadona compta amb 1.400 ‘interproveïdors’ i ‘proveïdors especialitzats’ que des d’aquest moment ja no es diferenciaran i passaran a denominar-se tots ‘proveïdors totaler’, els quals passaran de gestionar categories completes a gestionar producte a producte.

Tant pel proveïdor com per Mercadona, el contracte del producte serà indefinit, socialment responsable i rentable. I el model de relació amb aquests proveïdors serà a llarg termini, amb l’objectiu de desenvolupar un producte amb el client i per al client, amb innovació i que pugui aportar diferenciació.