Aquest estiu, 30 famílies reforcen habilitats parentals gràcies als programes socioeducatius de la Paeria de Lleida, impulsats per la Regidoria d’Acció i Innovació Social. A més, aquestes activitats ofereixen suport educatiu i emocional perquè pares, mares, infants i adolescents disposin d’eines per millorar les seves relacions i crear ambients saludables a la llar. Per tant, l’estiu s’ha convertit en una oportunitat per créixer junts i enfortir els vincles familiars.
El programa Glifing: una eina de lectura i atenció per infants
L’alcalde accidental i regidor d’Acció i Innovació Social, Carlos Enjuanes, ha visitat el programa Glifing, desenvolupat al SIS Nord-Est. Aquest programa, concretament, és una eina d’entrenament lector que millora la comprensió, la fluïdesa i l’atenció dels infants mitjançant jocs interactius.
A més, el Glifing fomenta la lectura compartida amb les famílies, cosa que enforteix els vincles afectius i motiva els infants a llegir. En conseqüència, no només es reforça l’aprenentatge, sinó també la confiança i la comunicació dins la llar.
“Amb el Glifing es reforcen les habilitats bàsiques per a l’aprenentatge, de manera lúdica i personalitzada, aprofitant l’estiu per continuar creixent junts”, ha afirmat Enjuanes.
Programes socioeducatius als barris de Lleida
Durant els mesos d’estiu, diverses activitats han permès que les famílies reforcin habilitats parentals a través d’experiències compartides. D’una banda, han estat espais de creixement educatiu; d’altra banda, han afavorit la convivència i el lleure saludable.
-
SIS Centre Històric – Connectant en família
Aquest programa ha ofert tallers setmanals per millorar la comunicació i gestionar emocions. A més, les famílies han pogut gaudir d’activitats de piscina, afavorint la convivència i el benestar. -
SIS Marge Esquerra – Aprendre Junts, Créixer en Família
Adreçat a famílies amb infants de 6 a 12 anys, ha treballat vincles afectius, estratègies educatives i gestió emocional. En definitiva, s’ha convertit en un espai per créixer junts i aprendre eines pràctiques per al dia a dia. -
SIS 0-5 Lo Marraco i Mariola – Parentalitat Positiva
Aquest programa s’ha centrat en famílies amb infants de 0 a 3 anys, amb tallers sobre vincle i aferrament, alimentació, descans i activitat física. Per tant, ha contribuït directament al benestar dels més petits i a la tranquil·litat dels seus pares.
Un compromís amb el benestar de les famílies
Els Serveis d’Intervenció Socioeducativa (SIS) estan gestionats per entitats com ASPID, PROSEC, Salesians-Sant Jordi i la Fundació Champagnat. Així mateix, aquestes col·laboracions reforcen el treball comunitari i garanteixen que els programes arribin a tots els barris de la ciutat.
En conseqüència, l’Ajuntament de Lleida reafirma el seu compromís amb la inclusió i el suport a les famílies. En resum, la Regidoria d’Acció i Innovació Social continuarà ampliant aquests programes perquè cada cop més famílies puguin reforçar habilitats parentals i millorar la seva qualitat de vida.










