L'altra cara de la Festa Major de Lleida que la @paerialleida no vol que vegis.
Un desnonament d'una família amb dos menors d'edat i una dona embarassada.
?? I tot gràcies a @ercpaeria @jfreixanet @MiquelPueyo @ignasiamor.
Mossos i govern de la Paeria, us les tornarem totes https://t.co/9LTS7zogbj pic.twitter.com/WgoT5lLZJZ
— PAH Lleida (@PAHLleida) May 5, 2022
Una família del número 6 del carrer Neptú de Lleida ha viscut amb impotència com aquest dijous al matí els han desnonat. Eren al pis un home i la seva dona embarassada de vuit mesos, els pares de l'home i un dels germans. La germana, de 14 anys era a l'institut. Membres de la PAH no han pogut protegir l'entrada a l'habitatge perquè en arribar, els Mossos ja havien muntat un cordó policial.
Al cap d'uns moments, alguns activistes han intentat acostar-se al pis i els Mossos ho han evitat propinant cops de porra als concentrats. La tensió ha estat present durant tot el matí i un dels concentrats ha acabat detingut. La família lamenta que fa dos anys que demana ajuda als Serveis Socials sense èxit i que ara es troben al carrer.
[predef]nou-whatsapp-lleidadiari-646[/predef]
HAN DETINGUT A UNA COMPANYA!
Tothom als Mossos! Sant Hilari 38! pic.twitter.com/FzcNvu1soG
— PAH Lleida (@PAHLleida) May 5, 2022
Els mercenaris d'@erclleida @ercpaeria carregant contra les companyes de la PAH que volem aturar el desnonament.
No us deixarem respirar, us les tornarem totes. pic.twitter.com/H5rpa1w882
— PAH Lleida (@PAHLleida) May 5, 2022
Denuncien que els Serveis Socials no hagin fet res per ajudar
Adrià Cluet, membre de la PAH, ha denunciat que els Mossos els han pegat i lamenta que els Serveis Socials no hagin fet res per ajudar la família desnonada, tot i conèixer la seva situació. La diputada de la CUP, Nogay Ndiaye, que ha estat present durant el desnonament assegura que molts Mossos «no anaven identificats» i que han rebentat la porta per treure «per la força» a la família.
Tant Ndiaye com la PAH no entenen com pot ser que s'hagi desnonat a aquesta família, ja que el pis on vivien de lloguer és propietat d'un particular, considerat gran tenidor, ja que té almenys 20 pisos a la demarcació de Lleida en propietat, asseguren, i que, per tant, estava obligat a oferir un lloguer social a la família, «cosa que no ha fet».
Les persones concentrades lamentaven no haver pogut accedir al pis d'aquesta família per protegir l'entrada, ja que quan han arribat hi havia diverses furgonetes dels Mossos i agents de l'ARRO creant un cordó policial. Denuncien també que s'han endut detingut un company a qui han agafat quan anava a posar tiquet de la zona blava al cotxe.
Alguns dels concentrats han marxat després a la comissaria dels Mossos d'Esquadra a Lleida per mostrar el rebuig a la detenció i el suport al company detingut i, a través de les xarxes socials, han denunciat que allà, els Mossos han detingut una altra persona concentrada.