Els agricultors van iniciar el dimecres 2 d’agost la collita de la pera blanquilla, una varietat que s’ha avançat uns dies tal com ja va passar amb la llimonera. El sector preveu una campanya «normal», semblant a la del 2020, i destaca els bons calibres que presenta la fruita degut a les bones condicions meteorològiques dels darrers mesos, segons ha explicat el president d’Asaja Lleida, Pere Roqué. La producció d’aquesta varietat representa només el 4,5% de les tones de pera que es preveu que es cullin enguany a Catalunya. Tot i això, la blanquilla és una varietat especialment apreciada a Israel i a mercats estatals com els de Madrid i Bilbao. NOU NÚMERO DE WHATSAPP: T’enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis. Punxa aquí!
Enguany a Catalunya es produiran 126.205 tones de peres, segons les previsions del Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural. D’aquestes, 5.700 tones corresponen a la varietat blanquilla (4,5%), la producció majoritària de la qual es concentra a la demarcació de Lleida .
D’altra banda, la varietat majoritària i que representa més de la meitat de tota la pera que es produeix al país és la ‘conference‘, que es començarà a collir a partir de la setmana vinent.