Bona iniciativa: Segona vida a les bicicletes per evitar més residus

Comparteix

La cooperativa Biciclot, instal·lada al Poblenou de Barcelona, promou l’ús de la bicicleta a través de la formació i la sensibilització. També els dona una segona vida fent bicicletes noves amb parts cedides d’altre d’usades cedides per ajuntaments. Per cada bicicleta s’estalvia el llançament d’uns 12 quilograms de material i que a l’any es tradueix en uns 3.000, segons els càlculs de Biciclot. Terrassa és un dels municipis col·laboradors i des de 2022 ha cedit unes 400 unitats i components, en el marc del Pla de Prevenció i Gestió de Residus Municipal.

▶ TELEGRAM LLEIDADIARI: Ara també podeu rebre les notícies de LleidaDiari a través del canal de Telegram. Punxa aquí!


El motor de funcionament de Biciclot són les donacions: «No fem fàstics a res», tal com ha destacat la tècnica de comunicació de la cooperativa, Alejandra Murillo. «Són bicicletes fetes amb diverses parts d’altres. És una mena de Frankenstein i així es recupera el màxim possible de residus», ha explicat. Aquesta «segona vida» a les dues rodes passa per posar-les al mercat de segona mà, fer formació per «estudiar-les» i impulsar cursos i cedir-les a escoles i projectes. Murillo ha destacat que arran de la Covid-19 hi ha hagut un increment de «l’interès per moure’s en bicicleta», així com ha crescut «aprendre de mecànica».

Per la seva banda, el tinent d’alcalde de Territori i Sostenibilitat de Terrassa, Xavier Cardona, ha precisat que les bicicletes donades la majoria són abandonades al carrer i que, un cop ningú les reclama, «passen a ser de titularitat municipal» i gent que les cedeix als dipòsits de la localitat «perquè han acabat la seva vida útil». «És una de les línies estratègiques» del pla de residus municipal 2018-2030, ha dit Cardona. I també contribueix amb l’economia circular, «les bicicletes recuperades formen part de la mobilitat sostenible».




Murillo ha assenyalat que Biciclot busca entrar com una formació dins el Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC) i crear l’Institut de la Bicicleta «com una institució d’aprenentatge de la mecànica». Així mateix, ha apuntat ampliar la cooperació amb ajuntaments. En aquest sentit, ha indicat que espera aviat tancar convenis amb Ripollet, Santa Coloma de Gramenet i Mataró.

Últimes Noticies

També et pot interessar

No results found.
Societat

Bona iniciativa: Segona vida a les bicicletes per evitar més residus

Comparteix

La cooperativa Biciclot, instal·lada al Poblenou de Barcelona, promou l’ús de la bicicleta a través de la formació i la sensibilització. També els dona una segona vida fent bicicletes noves amb parts cedides d’altre d’usades cedides per ajuntaments. Per cada bicicleta s’estalvia el llançament d’uns 12 quilograms de material i que a l’any es tradueix en uns 3.000, segons els càlculs de Biciclot. Terrassa és un dels municipis col·laboradors i des de 2022 ha cedit unes 400 unitats i components, en el marc del Pla de Prevenció i Gestió de Residus Municipal.

▶ TELEGRAM LLEIDADIARI: Ara també podeu rebre les notícies de LleidaDiari a través del canal de Telegram. Punxa aquí!


El motor de funcionament de Biciclot són les donacions: «No fem fàstics a res», tal com ha destacat la tècnica de comunicació de la cooperativa, Alejandra Murillo. «Són bicicletes fetes amb diverses parts d’altres. És una mena de Frankenstein i així es recupera el màxim possible de residus», ha explicat. Aquesta «segona vida» a les dues rodes passa per posar-les al mercat de segona mà, fer formació per «estudiar-les» i impulsar cursos i cedir-les a escoles i projectes. Murillo ha destacat que arran de la Covid-19 hi ha hagut un increment de «l’interès per moure’s en bicicleta», així com ha crescut «aprendre de mecànica».

Per la seva banda, el tinent d’alcalde de Territori i Sostenibilitat de Terrassa, Xavier Cardona, ha precisat que les bicicletes donades la majoria són abandonades al carrer i que, un cop ningú les reclama, «passen a ser de titularitat municipal» i gent que les cedeix als dipòsits de la localitat «perquè han acabat la seva vida útil». «És una de les línies estratègiques» del pla de residus municipal 2018-2030, ha dit Cardona. I també contribueix amb l’economia circular, «les bicicletes recuperades formen part de la mobilitat sostenible».




Murillo ha assenyalat que Biciclot busca entrar com una formació dins el Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC) i crear l’Institut de la Bicicleta «com una institució d’aprenentatge de la mecànica». Així mateix, ha apuntat ampliar la cooperació amb ajuntaments. En aquest sentit, ha indicat que espera aviat tancar convenis amb Ripollet, Santa Coloma de Gramenet i Mataró.

Una persona mor a causa d’un incendi en un pis del Barcelonès
Alliberen una dona retinguda en un local de massatges a Girona arran d’un robatori

Últimes Noticies

També et pot interessar

No results found.