Els efectius del GREIM de la Guàrdia Civil d’Osca han baixat aquesta setmana amb helicòpter la gran creu d’alumini que fa 72 anys que està al cim de l’Aneto. La creu s’ha desmuntat amb 4 peces per tal de reparar els danys que ha patit durant tot aquest temps exposada a les inclemències del temps. En els darrers anys, la creu ja presentava un aspecte deteriorat i fins i tot s’havia torçat, suposant un risc per als excursionistes que cada any coronen el cim. Durant tot l’hivern, el cim no tindrà aquest símbol emblemàtic, ja que no serà fins a la primavera que es tornarà a col·locar.
NOU NÚMERO DE WHATSAPP: T’enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis. Punxa aquí!
L’operació ha estat encarregada per l’Ajuntament de Benasc (Ribagorça) i s’ha pogut portar a terme gràcies al GREIM de la Guàrdia Civil, una unitat que està habituada a sobrevolar amb helicòpter la zona i a realitzar nombrosos rescats.
El desmuntatge de la creu al cim de l’Aneto es va allargar durant unes tres hores. La unitat sencera es calcula que pesa uns 90 quilos i amb la reparació es preveu que recuperi la seva alçada original, de més de 2 metres i mig. La creu es va col·locar originàriament per iniciativa del Centre Excursionista de Catalunya per commemorar el seu 75è aniversari.