L’empresa que busca alternatives renovables més enllà de l’electricitat

Comparteix

Repsol vol obrir-se pas dins del mercat dels «combustibles renovables» i sintètics com a alternativa a la propulsió elèctrica a partir de l’ús de materials com olis usats o la captura de CO₂ industrial. Aquesta és la idea darrera de la planta que ha posat en marxa recentment a Cartagena (Múrcia) per convertir aquests olis en gasoil vàlid per a l’automoció, arribant a reduir les emissions fins a un 90% respecte a els hidrocarburs fòssils, segons asseguren. Al laboratori d’investigació de Móstoles (Madrid) els experts de la companyia estudien també com produir a partir de residus urbans o restes vegetals. L’estratègia implica transformar complexos industrials com el de Tarragona per adaptar-los als nous materials.

 NOU NÚMERO DE WHATSAPP: T’enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis. Punxa aquí!




En la cursa empresarial cap a la recerca d’alternatives que aconsegueixin la pretesa descarbonització del sector del transport, sense haver de recórrer a una reducció de l’oferta i del consum, Repsol aposta per fer-se forta al mercat amb els nous «combustibles renovables», com a fonts complementàries a l’electrificació o el possible ús de l’hidrogen.

«L’electrificació és una opció ideal per a moltes aplicacions, com el vehicle lleuger, però necessitem altres opcions per a segments del transport o aplicacions ‘non road’, agrícoles o cimenteres, que també necessiten descarbonitzar-se i no són tan fàcils d’electrificar. Aquí entrarien els combustibles renovables», subratlla Claudia Esarte, consultora de Disseny de Producte i especialista en combustibles renovables del Repsol Technology Lab de Móstoles (Madrid).

Combustible per als motors dièsel actuals

De moment, l’opció que tecnològicament més ha avançat els últims anys en aquest terreny és la transformació dels olis de cuina usats en hidrobiodièsel (HVO). Sobre el paper, aquests residus orgànics es poden arribar a convertir en combustible per als motors dièsel actuals, amb un potencial calorífic “similar i compatibles amb els motor dièsel actuals. La companyia ja en ven en 140 estacions de servei a la península Ibèrica.

Però la seva importància estratègica rauria també en una elevada taxa de rendiment -un 90% de l’oli usat es pot convertir en combustible- i, sobretot, la seva contribució a la descarbonització, atès que procedeixen de matèries primeres renovables i són residus «que han captat ja el CO₂ al llarg de la seva vida útil». D’acord amb les xifres que proporciona Repsol, l’ús d’aquests hidrobiodiesel a partir d’olis fets servir pot arribar a reduir l’empremta de carboni de tot el procés fins a un 90% respecte als hidrocarburs fòssils convencionals.

Últimes Noticies

També et pot interessar

No results found.
Societat

L’empresa que busca alternatives renovables més enllà de l’electricitat

Comparteix

Repsol vol obrir-se pas dins del mercat dels «combustibles renovables» i sintètics com a alternativa a la propulsió elèctrica a partir de l’ús de materials com olis usats o la captura de CO₂ industrial. Aquesta és la idea darrera de la planta que ha posat en marxa recentment a Cartagena (Múrcia) per convertir aquests olis en gasoil vàlid per a l’automoció, arribant a reduir les emissions fins a un 90% respecte a els hidrocarburs fòssils, segons asseguren. Al laboratori d’investigació de Móstoles (Madrid) els experts de la companyia estudien també com produir a partir de residus urbans o restes vegetals. L’estratègia implica transformar complexos industrials com el de Tarragona per adaptar-los als nous materials.

 NOU NÚMERO DE WHATSAPP: T’enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis. Punxa aquí!




En la cursa empresarial cap a la recerca d’alternatives que aconsegueixin la pretesa descarbonització del sector del transport, sense haver de recórrer a una reducció de l’oferta i del consum, Repsol aposta per fer-se forta al mercat amb els nous «combustibles renovables», com a fonts complementàries a l’electrificació o el possible ús de l’hidrogen.

«L’electrificació és una opció ideal per a moltes aplicacions, com el vehicle lleuger, però necessitem altres opcions per a segments del transport o aplicacions ‘non road’, agrícoles o cimenteres, que també necessiten descarbonitzar-se i no són tan fàcils d’electrificar. Aquí entrarien els combustibles renovables», subratlla Claudia Esarte, consultora de Disseny de Producte i especialista en combustibles renovables del Repsol Technology Lab de Móstoles (Madrid).

Combustible per als motors dièsel actuals

De moment, l’opció que tecnològicament més ha avançat els últims anys en aquest terreny és la transformació dels olis de cuina usats en hidrobiodièsel (HVO). Sobre el paper, aquests residus orgànics es poden arribar a convertir en combustible per als motors dièsel actuals, amb un potencial calorífic “similar i compatibles amb els motor dièsel actuals. La companyia ja en ven en 140 estacions de servei a la península Ibèrica.

Però la seva importància estratègica rauria també en una elevada taxa de rendiment -un 90% de l’oli usat es pot convertir en combustible- i, sobretot, la seva contribució a la descarbonització, atès que procedeixen de matèries primeres renovables i són residus «que han captat ja el CO₂ al llarg de la seva vida útil». D’acord amb les xifres que proporciona Repsol, l’ús d’aquests hidrobiodiesel a partir d’olis fets servir pot arribar a reduir l’empremta de carboni de tot el procés fins a un 90% respecte als hidrocarburs fòssils convencionals.

Atenció conductors: Alerten d’airbags defectuosos en alguns models de cotxes
T’interessa: Encara tens caldera de gas? Deixaran d’existir en uns anys!

Últimes Noticies

També et pot interessar

No results found.