Oberta la convocatòria de centres per participar en el programa per millorar les matemàtiques

Comparteix

El Departament d’Educació obre aquesta setmana la convocatòria als centres que vulguin participar al programa de millora de la competència matemàtica de l’alumnat de l’educació bàsica, anomenat Florence. Es tracta d’una iniciativa que té per objectiu millorar els resultats dels alumnes en aquesta competència i que s’engegarà el proper curs amb una durada de tres anys. La consellera d’Educació, Anna Simó, ha inaugurat aquest dimecres la jornada ‘En marxa per les matemàtiques’ i, en declaracions recollides pel departament, ha dit que volen «fer un tomb» als darrers resultats en competències matemàtiques. Al programa, hi participaran 200 centres, que incrementaran les hores lectives de matemàtiques, entre 1 i 4 hores més la setmana.


▶ TELEGRAM LLEIDADIARI: Ara també podeu rebre les notícies de LleidaDiari a través del canal de Telegram. Punxa aquí!

El programa Florence es posa en marxa inicialment en 200 centres educatius -120 d’educació primària i 80 d’ESO-, amb més possibilitat de millora de la competència matemàtica. En declaracions a l’ACN, Simó ha destacat que són els centres els que decideixen participar en el programa «perquè tenen marge de millora o perquè volen anar a buscar l’excel·lència».

El Departament d’Educació lliurarà als centres participants del programa una maleta amb material pràctic que els docents i els alumnes podran manipular per treballar les matemàtiques d’una forma didàctica.




​Per primera vegada, a més, es crea la figura de referent de centre en matemàtiques a l’educació primària. Serà una persona que triarà el propi centre i que rebrà formació i acompanyament específic, ja que no hi ha especialista en matemàtiques en aquesta etapa.

El pla de millora de la competència de matemàtiques parteix de l’anàlisi dels resultats de les proves de competències bàsiques de 6è i 4t de primària i de 4t d’ESO dels darrers anys, així com de PISA. En aquest sentit, la consellera ha recordat la «davallada» que hi va haver el 2022 en aquestes proves i és en aquest context en què es va crear un grup d’experts per millorar l’educació. Simó també ha explicat que estan acabant de treballar les concrecions curriculars de tots els cicles educatius, és a dir, aquells estàndards de competències en matemàtiques.

El nom Florence és un homenatge a Florence Nightingale (1820-1910), que va ser una infermera i estadística britànica pionera en la sanitat moderna. A través del seu treball, va contribuir significativament al desenvolupament de models matemàtics en la sanitat pública, consolidant el seu llegat com una figura fonamental en la salut i l’estadística.

La jornada d’aquest dimecres, adreçada a docents i que ha tingut lloc a l’Instiut Escola Eixample de Barcelona, ha comptat amb la participació de les principals entitats i persones referents en matemàtiques, que han ajudat a dissenyar el programa Florence.

D’altra banda, el Departament va anunciar que, pel que fa a la llengua, formaria una xarxa de 250 centres que se centraran en la millora de la comprensió lectora, l’oralitat i la garantia de la immersió lingüística. Aquesta darrera vessant es treballarà en el conjunt del sistema.

Últimes Noticies

També et pot interessar

No results found.
Societat

Oberta la convocatòria de centres per participar en el programa per millorar les matemàtiques

Comparteix

El Departament d’Educació obre aquesta setmana la convocatòria als centres que vulguin participar al programa de millora de la competència matemàtica de l’alumnat de l’educació bàsica, anomenat Florence. Es tracta d’una iniciativa que té per objectiu millorar els resultats dels alumnes en aquesta competència i que s’engegarà el proper curs amb una durada de tres anys. La consellera d’Educació, Anna Simó, ha inaugurat aquest dimecres la jornada ‘En marxa per les matemàtiques’ i, en declaracions recollides pel departament, ha dit que volen «fer un tomb» als darrers resultats en competències matemàtiques. Al programa, hi participaran 200 centres, que incrementaran les hores lectives de matemàtiques, entre 1 i 4 hores més la setmana.


▶ TELEGRAM LLEIDADIARI: Ara també podeu rebre les notícies de LleidaDiari a través del canal de Telegram. Punxa aquí!

El programa Florence es posa en marxa inicialment en 200 centres educatius -120 d’educació primària i 80 d’ESO-, amb més possibilitat de millora de la competència matemàtica. En declaracions a l’ACN, Simó ha destacat que són els centres els que decideixen participar en el programa «perquè tenen marge de millora o perquè volen anar a buscar l’excel·lència».

El Departament d’Educació lliurarà als centres participants del programa una maleta amb material pràctic que els docents i els alumnes podran manipular per treballar les matemàtiques d’una forma didàctica.




​Per primera vegada, a més, es crea la figura de referent de centre en matemàtiques a l’educació primària. Serà una persona que triarà el propi centre i que rebrà formació i acompanyament específic, ja que no hi ha especialista en matemàtiques en aquesta etapa.

El pla de millora de la competència de matemàtiques parteix de l’anàlisi dels resultats de les proves de competències bàsiques de 6è i 4t de primària i de 4t d’ESO dels darrers anys, així com de PISA. En aquest sentit, la consellera ha recordat la «davallada» que hi va haver el 2022 en aquestes proves i és en aquest context en què es va crear un grup d’experts per millorar l’educació. Simó també ha explicat que estan acabant de treballar les concrecions curriculars de tots els cicles educatius, és a dir, aquells estàndards de competències en matemàtiques.

El nom Florence és un homenatge a Florence Nightingale (1820-1910), que va ser una infermera i estadística britànica pionera en la sanitat moderna. A través del seu treball, va contribuir significativament al desenvolupament de models matemàtics en la sanitat pública, consolidant el seu llegat com una figura fonamental en la salut i l’estadística.

La jornada d’aquest dimecres, adreçada a docents i que ha tingut lloc a l’Instiut Escola Eixample de Barcelona, ha comptat amb la participació de les principals entitats i persones referents en matemàtiques, que han ajudat a dissenyar el programa Florence.

D’altra banda, el Departament va anunciar que, pel que fa a la llengua, formaria una xarxa de 250 centres que se centraran en la millora de la comprensió lectora, l’oralitat i la garantia de la immersió lingüística. Aquesta darrera vessant es treballarà en el conjunt del sistema.

Campanya de la fruita: Volen contractar temporers sense papers per la falta de mà d’obra
Alerta: Nova estafa via SMS, fent-se passar per Correus!

Últimes Noticies

També et pot interessar

No results found.