Diverses famílies del Col·legi Mare de Déu del Carme de Terrassa han denunciat públicament una “radicalització religiosa alarmant” al centre. Segons ha avançat el Diari de Terrassa, critiquen que el col·legi ja no es defineix als seus estatuts com a confessional, sinó evangelitzador. També protesten per l’increment de les hores lectives de religió i per la contractació de professorat “exclusivament vinculat a moviments religiosos, com el Camí Neocatecumenal’. En un comunicat, el centre defensa l’augment d’hores de religió per equiparar-les a la resta de matèries curriculars i diu que els docents es trien “per la seva competència professional i pedagògica”. “Valorem que puguin contribuir als valors i a la missió del centre”, afegeixen.
NOU NÚMERO DE WHATSAPP: T’enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis. Punxa aquí!
Les famílies asseguren que els pares i mares que s’han interessat pel centre de cara al curs vinent han rebut la informació de l’escola com a col·legi “catòlic, català i progressista”. “En cap moment s’indica que l’escola hagi passat de ser catòlica a evangelitzadora”, apunten. Respecte les dues hores setmanals de religió que s’imparteixen des d’aquest curs, les famílies avisen que podrien suposar un cert “adoctrinament” i insisteixen que haurien de ser “voluntàries”. D’altra banda, el malestar de les famílies també rau en un ús creixent de la llengua castellana a l’ESO i Batxillerat.
El Col·legi, concertat amb la Generalitat en totes les etapes, ha fet públic un comunicat a la seva web en forma de ‘Preguntes freqüents – FAQS’ per respondre les diferents acusacions. Segons el centre, es manté “l’ideari cristià i carmelita”, i ressalten que el col·legi continua sent propietat dels Pares Carmelites, com ho és des de la seva fundació, el 1942. “Ells en marquen les directrius”, apunten. Al mateix temps, defensen que el professorat se selecciona per criteris pedagògics i per la seva aportació “als valors i missió” del centre, i insisteixen que les hores de religió s’han incrementat per equiparar-les a la resta. També expliquen que han augmentat les hores de català i matemàtiques a alguns cursos d’ESO.
Pel que fa a les queixes lingüístiques, el col·legi diu que el català “continua sent la llengua vehicular”, però precisa que a l’ESO “en funció de la disponibilitat i especialització del professorat, algunes assignatures s’imparteixen en castellà”. En aquest sentit, afegeixen que estan treballant per “ajustar” aquesta situació.