Creix la xifra de víctimes mortals a les carreteres catalanes respecte a l’any passat

Comparteix

Entre gener i maig d’aquest any 59 persones han mort en 55 accidents mortals a la xarxa viària interurbana de Catalunya i gairebé la meitat eren de col·lectius vulnerables, segons informa el Servei Català de Trànsit (SCT). Tot i que la sinistralitat s’ha contingut al maig, el balanç és de nou víctimes mortals més que el mateix període de l’any passat. Tanmateix, la reducció és del 14,5% respecte al 2019, quan van morir 69 persones en 66 accidents. Segons Trànsit, aquests cinc primers mesos de l’any hi ha hagut menys accidents amb víctimes –3.176 respecte als 3.217 de l’any passat– i menys víctimes –4.589 per 4.628–, però ha crescut el nombre de ferits greus. Fins al maig n’hi ha hagut 294, set més que un any enrere.

El mes de maig s’ha tancat amb set víctimes mortals, la meitat que el mateix mes de l’any anterior. Per això, el repunt de la mortalitat s’ha d’atribuir a l’elevada sinistralitat que es va registrar al març, amb disset víctimes mortals, i a l’abril, amb tretze persones mortes a les carreteres. De les 59 víctimes mortals des de principi d’any, 48 eren homes i onze, dones.





 NOU NÚMERO DE WHATSAPP: T’enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis. Punxa aquí!

Més víctimes menors de 35 anys

Pel que fa a l’edat de les víctimes mortals, en aquest inici de 2025 s’han produït més morts entre els joves de menys de 35 anys, una tendència que contrasta amb la registrada l’any passat, quan la franja de població que havia patit més sinistres mortals eren les persones majors de 55 anys.

Així, aquests primers mesos de l’any 2025 hi ha una variació important en aquesta tendència i 24 de les 59 víctimes mortals són menors de 35 anys, el que representa el 40% de les víctimes mortals. En concret, hi ha hagut dotze morts de 15 a 24 anys i també onze de 25 a 34 anys. Així mateix, hi ha hagut onze víctimes mortals d’entre 55 i 64 anys.

28 víctimes corresponen a col·lectius vulnerables

Gairebé la meitat de les víctimes mortals fins al maig eren de col·lectius vulnerables: 21 motoristes, quatre vianants i tres ciclistes. En els primers cinc mesos de l’any passat van perdre la vida quinze motoristes, tres vianants i un ciclista. El col·lectiu vulnerable amb més víctimes mortals continuen sent els motoristes, amb 21 víctimes mortals –una més que el 2019 i sis més que el 2024–.

Atesa la proporció de morts en el col·lectiu de vulnerables, Trànsit fa una crida a motoristes, vianants i ciclistes a tenir més percepció del risc i consciència de la seva fragilitat, i a la resta d’usuaris, respecte i prudència per reduir les víctimes d’aquests col·lectius. Pel que fa a la resta de víctimes, 23 viatjaven en turisme, quatre en furgoneta i tres en camió.




L’AP-7 i la C-58, les vies amb més víctimes mortals

De moment, les carreteres que acumulen més morts aquest 2025 són l’AP-7, amb set víctimes, i la C-58, amb cinc, malgrat que en general es manté la dispersió en la sinistralitat de la xarxa viària, segons indica Trànsit.

A la C-25 i a l’A-2 n’hi ha hagut quatre, a la C-16 i a l’N-II, tres, i a la C-14, la C-12, l’N-340 i la GI-555 s’han registrat dues víctimes mortals a cadascuna.

 

Més sortides de via i xocs frontals

Quant a la tipologia d’accidents, dels 55 sinistres mortals, disset han estat accidents simples, catorze xocs frontals, onze col·lisions laterals, sis encalços i quatre atropellaments. En aquest sentit, hi ha hagut més sortides de via i més xocs frontals respecte al 2024 (de 13 a 14).

El balanç de la sinistralitat del Servei Català de Trànsit també revela que 29 víctimes mortals es van produir en dies feiners i les altres 30 en caps de setmana, festius o vigília de festiu. Els dissabtes i diumenges i els matins són les franges que acumulen més víctimes mortals.




Últimes Noticies

També et pot interessar

No results found.
Successos

Creix la xifra de víctimes mortals a les carreteres catalanes respecte a l’any passat

Comparteix

Entre gener i maig d’aquest any 59 persones han mort en 55 accidents mortals a la xarxa viària interurbana de Catalunya i gairebé la meitat eren de col·lectius vulnerables, segons informa el Servei Català de Trànsit (SCT). Tot i que la sinistralitat s’ha contingut al maig, el balanç és de nou víctimes mortals més que el mateix període de l’any passat. Tanmateix, la reducció és del 14,5% respecte al 2019, quan van morir 69 persones en 66 accidents. Segons Trànsit, aquests cinc primers mesos de l’any hi ha hagut menys accidents amb víctimes –3.176 respecte als 3.217 de l’any passat– i menys víctimes –4.589 per 4.628–, però ha crescut el nombre de ferits greus. Fins al maig n’hi ha hagut 294, set més que un any enrere.

El mes de maig s’ha tancat amb set víctimes mortals, la meitat que el mateix mes de l’any anterior. Per això, el repunt de la mortalitat s’ha d’atribuir a l’elevada sinistralitat que es va registrar al març, amb disset víctimes mortals, i a l’abril, amb tretze persones mortes a les carreteres. De les 59 víctimes mortals des de principi d’any, 48 eren homes i onze, dones.





 NOU NÚMERO DE WHATSAPP: T’enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis. Punxa aquí!

Més víctimes menors de 35 anys

Pel que fa a l’edat de les víctimes mortals, en aquest inici de 2025 s’han produït més morts entre els joves de menys de 35 anys, una tendència que contrasta amb la registrada l’any passat, quan la franja de població que havia patit més sinistres mortals eren les persones majors de 55 anys.

Així, aquests primers mesos de l’any 2025 hi ha una variació important en aquesta tendència i 24 de les 59 víctimes mortals són menors de 35 anys, el que representa el 40% de les víctimes mortals. En concret, hi ha hagut dotze morts de 15 a 24 anys i també onze de 25 a 34 anys. Així mateix, hi ha hagut onze víctimes mortals d’entre 55 i 64 anys.

28 víctimes corresponen a col·lectius vulnerables

Gairebé la meitat de les víctimes mortals fins al maig eren de col·lectius vulnerables: 21 motoristes, quatre vianants i tres ciclistes. En els primers cinc mesos de l’any passat van perdre la vida quinze motoristes, tres vianants i un ciclista. El col·lectiu vulnerable amb més víctimes mortals continuen sent els motoristes, amb 21 víctimes mortals –una més que el 2019 i sis més que el 2024–.

Atesa la proporció de morts en el col·lectiu de vulnerables, Trànsit fa una crida a motoristes, vianants i ciclistes a tenir més percepció del risc i consciència de la seva fragilitat, i a la resta d’usuaris, respecte i prudència per reduir les víctimes d’aquests col·lectius. Pel que fa a la resta de víctimes, 23 viatjaven en turisme, quatre en furgoneta i tres en camió.




L’AP-7 i la C-58, les vies amb més víctimes mortals

De moment, les carreteres que acumulen més morts aquest 2025 són l’AP-7, amb set víctimes, i la C-58, amb cinc, malgrat que en general es manté la dispersió en la sinistralitat de la xarxa viària, segons indica Trànsit.

A la C-25 i a l’A-2 n’hi ha hagut quatre, a la C-16 i a l’N-II, tres, i a la C-14, la C-12, l’N-340 i la GI-555 s’han registrat dues víctimes mortals a cadascuna.

 

Més sortides de via i xocs frontals

Quant a la tipologia d’accidents, dels 55 sinistres mortals, disset han estat accidents simples, catorze xocs frontals, onze col·lisions laterals, sis encalços i quatre atropellaments. En aquest sentit, hi ha hagut més sortides de via i més xocs frontals respecte al 2024 (de 13 a 14).

El balanç de la sinistralitat del Servei Català de Trànsit també revela que 29 víctimes mortals es van produir en dies feiners i les altres 30 en caps de setmana, festius o vigília de festiu. Els dissabtes i diumenges i els matins són les franges que acumulen més víctimes mortals.




Troben un cadàver als Pirineus francesos i podria ser d’un excursionista català
Els Mossos, en alerta per una festa neonazi en una masia a Catalunya

Últimes Noticies

També et pot interessar

No results found.