Un nou pas elevat situat a la zona del Polígon de Campllong, una actuació que permet eliminar el pas a nivell número 18 de la línia Lleida – La Pobla de Segur, s’ha inaugurat aquest dilluns. Els treballs, amb un pressupost d’1,5 milions d’euros, han tingut una durada d’11 mesos.
Durant l’acte d’obertura al trànsit del nou pas, el president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, Toni Segarra i Barreto, ha destacat el compromís de la companyia de suprimir els passos a nivell «amb la voluntat d’oferir un servei ferroviari competitiu i de qualitat, garantint sempre la seguretat de la gent». Segarra s’ha mostrat satisfet perquè «l’any passat la línia Lleida – La Pobla va obtenir el millor índex de Satisfacció de totes les línies d’FGC, amb 79 punts, un any en què el total de viatges va ser el millor des del 2016, amb 278.000, un 34% més que el 2021 i un 10,5% més que el 2019».
TELEGRAM LLEIDADIARI: Ara també podeu rebre les notícies de LleidaDiari a través del canal de Telegram. Punxa aquí!
El paer en cap de Balaguer, Jordi Ignasi Vidal Giné, ha valorat «el suport de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya en donar noves oportunitats al Polígon Industrial Campllong amb aquest nou accés». D’altra banda, ha recordat que aquest nou accés «millora la seguretat viària amb la supressió del pas a nivell i en millora les connexions amb les naus de l’antiga ‘Safyc’ com també amb la futura autovia C-13».
La supressió del pas a nivell 18 ha consistit en la construcció d’un pas elevat de doble sentit i amb carrils de 3 metres d’amplada més vorals i s’ha suprimit l’actual camí del Molí en el seu encreuament amb la línia Lleida – La Pobla. El nou pas superior s’ha disposat mitjançant un pont de bigues de formigó armat de 60 metres de longitud i passa per sobre del Canal de Balaguer, de la via del tren i del vial d’entrada al polígon industrial. A fi de mantenir els accessos existents, s’ha realitzat l’entroncament del camí actual amb la carretera de Vallfogona i s’ha executat un vial segregat, connectat al tronc principal, que permet l’accés al nou pas i dona servei a la zona industrial.
D’aquesta manera, l’actuació permet mantenir la permeabilitat actual de connexió amb les indústries i els camps existents, tot millorant la seguretat de les persones que circulin per l’entorn.
Ferrocarrils i la Paeria de Balaguer també han signat un conveni de col·laboració per a la supressió d’un altre pas a nivell, el 19, mitjançant la construcció d’un pas superior per accedir també al Polígon de Campllong, en aquest cas pel camí de Torreblanca. El nou pas se situarà a uns 70 metres de l’actual i estarà enfrontat al pont existent sobre el Canal de Balaguer, habilitant un traçat rectilini fins a enllaçar amb el camí de Vallfogona a Balaguer. D’aquesta manera, millorarà notablement la seguretat del mateix camí d’accés respecte al traçat actual, que compta amb dues corbes a 90 graus sense visibilitat. El pressupost d’aquesta actuació és d’1,4 milions d’euros i està previst que surti a licitació el darrer trimestre d’aquest any.