L’OCU ha tornat a alçar la veu contra una pràctica que considera abusiva i injusta: el cobrament de suplements per l’equipatge de mà en vols comercials. Aquesta vegada, la denúncia s’ha fet conjuntament amb altres associacions de consumidors europees, portant el cas directament davant la Comissió Europea.
NOU NÚMERO DE WHATSAPP: T’enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis. Punxa aquí!
Les aerolínies assenyalades en aquesta nova acció són Easyjet, Norwegian Airlines, Ryanair, Transavia, Volotea, Vueling i Wizzair. Segons les entitats denunciants, aquestes companyies cobren de manera sistemàtica un suplement als passatgers per viatjar amb equipatge de mà, malgrat que el Tribunal de Justícia de la Unió Europea ja va sentenciar l’any 2014 que aquest tipus d’equipatge —sempre que compleixi amb requisits raonables de pes i dimensions— és essencial per als viatgers i no hauria de suposar cap cost addicional.
Amb el lema “No sense la meva maleta”, OCU ha estat una de les entitats que ha lluitat amb més insistència contra aquest tipus de pràctiques, considerades com a clàusules abusives. De fet, les denúncies prèvies van donar lloc a una sanció històrica imposada pel Ministeri de Drets Socials, Consum i Agenda 2030 a cinc aerolínies: Easyjet, Norwegian, Ryanair, Volotea i Vueling. Aquesta sanció incloïa, entre altres motius, el cobrament per l’equipatge de mà dins de la cabina. Tot i això, les companyies van recórrer la decisió, i mentre el procés judicial continua obert, les aerolínies mantenen els càrrecs als passatgers.
Davant aquesta situació, OCU no abaixa la guàrdia i continua la seva lluita tant a través dels tribunals com en l’àmbit europeu. Ara, amb aquesta nova denúncia davant la Comissió Europea, s’espera que es prenguin mesures contundents per posar fi a aquesta pràctica arreu de la Unió Europea i garantir els drets dels passatgers.
OCU també fa una crida als ciutadans perquè donin suport a aquesta acció i denunciïn altres abusos habituals en el sector aeri, com el cobrament per escollir seient al costat dels fills, fer el check-in o no poder pagar en efectiu. Segons l’organització, només amb una mobilització constant es podran revertir aquestes polítiques comercials que perjudiquen greument els drets dels consumidors.