Un accident entre Castelldans i el Cogul ha deixat un ferit greu aquest dimarts al matí. Un camió ha bolcat a la carretera que uneix tots dos municipis, segons han informat els Bombers i el SEM.
Els Bombers han rebut l’avís a les 8.16 hores. Fins al lloc s’hi han desplaçat efectius per atendre l’emergència i garantir la seguretat a la via. A més, el SEM ha activat dues ambulàncies per donar assistència al conductor.
Un cop estabilitzat, el ferit ha estat traslladat a l’Hospital Universitari Arnau de Vilanova de Lleida, on ha quedat atès. De moment, no han transcendit més detalls sobre la seva identitat ni sobre l’evolució clínica.
Segons les mateixes fonts, el camió anava carregat de pinyola. Aquest tipus de càrrega pot quedar escampada en cas de bolcada. Per això, els equips d’emergències acostumen a assegurar la zona i facilitar les tasques de retirada del vehicle.
En aquests casos, les afectacions a la circulació poden ser variables. Depenen de l’amplada de la calçada, del lloc exacte de l’accident i de la necessitat de fer maniobres amb grues. Per aquest motiu, es recomana extremar la prudència si s’ha de circular per vies secundàries de la zona i seguir les indicacions dels serveis d’emergència.
La investigació sobre les causes de la sortida de via o de la bolcada correspon als cossos competents. Habitualment, s’analitzen factors com l’estat del ferm, la visibilitat, la velocitat i possibles incidències mecàniques, entre d’altres.










