Agramunt ja ultima els preparatius per a la 37a Fira del Torró i la Xocolata a la Pedra, que se celebrarà del 10 al 12 d’octubre. La principal novetat d’aquesta edició és que el certamen s’amplia a tres dies, aprofitant que el dilluns 12 és festiu. Aquesta última jornada estarà dedicada especialment als productes, productors i cuiners de les comarques de Ponent.
La fira reunirà 20 expositors de torró amb IGP Torró d’Agramunt, als quals se sumaran 31 expositors de productes artesans. Així com unes 130 parades distribuïdes pels carrers del municipi. L’oferta es completarà amb degustacions, tallers, ponències i activitats per a diferents públics.
L’objectiu és mantenir l’atractiu del certamen
La directora de la fira, Tamara Lombardo, ha explicat que l’ampliació no preveu necessàriament un gran increment de visitants. Però sí que representa un repte organitzatiu per la necessitat de multiplicar les activitats. L’objectiu és mantenir l’atractiu del certamen i oferir noves experiències als visitants.
Entre les propostes d’aquesta edició hi haurà un maridatge de gelats i vins, un tast a cegues de xocolata i vi i una activitat en què els tres membres del jurat de MasterChef elaboraran plats amb torró. Diumenge també es commemoraran els 25 anys del Torronaire d’Honor, amb la presència dels guardonats a l’espai de la Cuita, on es podrà veure en directe l’elaboració del torró d’Agramunt.
Una àmplia programació
El dilluns, les activitats de l’Aula del Gust, l’Aula del Tast i l’Aula de la Xocolata i el Vi posaran el focus en la gastronomia de Ponent. Hi participaran els xefs Francesc Palà, Gonzalo Ferreruela i Sergi Aritzeta, així com el pastisser Ivan Pascual. La programació també inclourà espais infantils, una zona gastronòmica, jocs, espectacles i actuacions de grups emergents.
La vigília de la fira, el 9 d’octubre, se celebrarà la tercera Acadèmia del Torró, que enguany reunirà uns 130 estudiants, una cinquantena procedents de l’Escola d’Hostaleria i Turisme de Girona. La jornada abordarà la tradició, la IGP, la innovació i les possibilitats gastronòmiques del torró.










