Fa diverses setmanes les autoritats espanyoles ja van alertar de la presència de HCC en dolços que es podien comprar per Internet (si bé llavors, en el que pogués ser un subterfugi legal s’indicava en l’envàs «no apte per a consum humà». Ara, de nou, notifiquen la presència de hexahidrocannabinol (HHC) al nostre país: aquesta vegada s’han trobat en unes gominoles de maduixa procedents de Malta.
NOU NÚMERO DE WHATSAPP: T’enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis. Punxa aquí!
Quin és el problema?
El HHC (hexahidrocannabinol), és un cannabinoide semisintètic que, a diferència del més conegut CBD o cannabidiol, té efectes psicoactius i el seu consum implica riscos. Consumir aliments amb HHC en la seva composició és perillós, pot tenir un greu risc per a la salut dels qui l’ingereixin.
Quin és producte afectat?
Es tracta de HHC Gummies Strawberry, de la marca YPSILÓS. S’embeni en envasament en bosses. L’alerta afecta a tots els lots.
Aquestes gominoles amb cànnabis han estat inicialment distribuïdes a Catalunya: en detectar-se la seva presència, es procedeix a retirar aquesta llaminadura del mercat.
Què has de fer?
D’entrada, no consumir aquest tipus de productes. Encara que sembli que a l’ésser uneixis «llaminadures» són una cosa innòcua, la veritat és que el hexahidrocannabinol (HHC) és un compost que comporta riscos per a la salut i el consum de la qual desaconsellem.
Es recomana a les persones que tinguin en el seu domicili aquests productes s’abstinguin de consumir-los i, per descomptat, s’assegurin que no l’ingereixen menors atrets per l’aspecte de les gominoles.