Societat
Centre Europeu per al Control de MalaltiesEspanyanadonssanitat

Nadons hospitalitzats després de prendre llet de fórmula sota sospita de contaminació

Tres infants més van tenir vòmits

Comparteix

Imatge d'Arxiu d'un nadó. / LleidaDiari.cat
Imatge d'Arxiu d'un nadó. / LleidaDiari.cat

Cinc nadons van haver de ser hospitalitzats a Espanya al desembre del 2025 després de consumir llet de fórmula que podria contenir la toxina cereulida, segons el butlletí d’alertes del Centre Europeu per a la Prevenció i el Control de Malalties (ECDC). A més, tres infants més van presentar vòmits.

Segons fonts del Ministeri de Sanitat, tots els infants hospitalitzats van rebre l’alta també durant el desembre. Tot i això, l’informe apunta que cap cas sospitós s’ha pogut confirmar al laboratori i que, en altres notificacions rebudes, no s’ha pogut establir una relació causal clara amb els lots afectats.

Què és la cereulida i per què preocupa

La cereulida és una toxina associada al bacteri Bacillus cereus i pot provocar símptomes gastrointestinals com nàusees i vòmits. Per això, l’ECDC adverteix que els menors de sis mesos poden ser més propensos a desenvolupar símptomes, i considera moderat el risc per a menors d’un any en aquest episodi.

Productes distribuïts i risc d’exposició

D’altra banda, l’ECDC indica que aquests productes s’han distribuït “àmpliament” a la Unió Europea i en altres països. En conseqüència, valora que la probabilitat d’exposició a algun lot afectat ha estat de moderada a alta, tot i que aquesta probabilitat està disminuint perquè molts productes ja s’han identificat i retirat del mercat.

Fora d’Espanya, també s’han comunicat casos al Regne Unit, França i Bèlgica després del consum de llet de fórmula sota sospita de contaminació.

AESAN amplia l’alerta i retira nous lots

En paral·lel, l’Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició (AESAN) ha informat aquests dies de l’ampliació d’alertes i de la retirada de nous lots i productes. Per tant, es recomana comprovar la marca, el lot i la data de caducitata la informació oficial abans d’utilitzar qualsevol producte afectat.

Què fer si el teu nadó ha consumit llet afectada

Si tens a casa un producte inclòs a l’alerta, no l’utilitzis i segueix les instruccions de retirada o devolució indicades als canals oficials. A més, si el nadó presenta vòmits, diarrea o signes de deshidratació, cal consultar el pediatre o els serveis mèdics.

NOU NÚMERO DE WHATSAPP

T’enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis.

TELEGRAM LLEIDADIARI

Ara també podeu rebre les notícies de LleidaDiari a través del canal de Telegram.

Preocupant: El joc d’atzar guanya terreny a les aules, segons dades oficials
Has rebut una notificació electrònica d’Hisenda? Pot ser phishing

Últimes Noticies

Subscriu-te a la nostra Newsletter

No fem spam! Llegeix la nostra política de privadesa per obtenir més informació.

També et pot interessar