Societat

Cúrcuma contaminada amb salmonel·la: alerta per productes distribuïts a Catalunya

L’AESAN demana no consumir els lots afectats distribuïts a Catalunya i altres comunitats

Comparteix

Imatge d'Arxiu d'OCU. / OCU
Imatge d'Arxiu d'OCU. / OCU

L’Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició (AESAN) ha emès una alerta per salmonel·la en la cúrcuma Haldi Powder de la marca Ali Baba. Les anàlisis han detectat la presència de Salmonella spp. en diversos lots d’aquest producte d’origen asiàtic.

Aquesta incidència afecta sobretot els sobres de cúrcuma amb data de consum preferent 22/04/2026 i número de lot 080824. A més, els paquets s’han distribuït inicialment a Catalunya, Andalusia, Comunitat Valenciana, Canàries i La Rioja, tot i que no es pot descartar que també hagin arribat a altres comunitats autònomes.

Productes afectats per l’alerta sanitària

Per facilitar-ne la identificació, els detalls del producte són els següents:

  • Nom del producte: Haldi Powder (cúrcuma en pols)

  • Marca: Ali Baba

  • Format: bosses de 100 g, 400 g i 1 kg

  • Lot afectat: 080824

  • Data de consum preferent: 22/04/2026

  • Conservació: temperatura ambient

Les autoritats competents ja han iniciat la retirada dels productes afectats dels punts de venda. Així mateix, estan duent a terme controls addicionals per verificar la traçabilitat i garantir la seguretat alimentària.

Què has de fer si tens aquest producte?

En primer lloc, si disposes d’algun dels lots afectats, no el consumeixis. La Salmonella spp. és una bactèria patògenacapaç de provocar salmonel·losi, una malaltia que causa diarrea, febre, dolors abdominals i vòmits.

En segon lloc, si ja has consumit el producte i notes algun d’aquests símptomes, adreça’t immediatament al teu centre de salut o truca al 061 per rebre atenció mèdica. A més, es recomana revisar altres productes similars comprats al mateix establiment, per si hi hagués risc de contaminació creuada.

Què és la salmonel·la?

La Salmonella és un microorganisme habitual en aliments contaminats. Tanmateix, no es veu ni es detecta per l’olor o el gust. Encara que la cocció pot destruir-la, els productes en pols —com la cúrcuma— poden mantenir la bactèria activa durant mesos. Per això, és fonamental comprovar el número de lot i la procedència abans de consumir aquest tipus de productes.

NOU NÚMERO DE WHATSAPP: T'enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis. Punxa aquí!

▶ TELEGRAM LLEIDADIARI: Ara també podeu rebre les notícies de LleidaDiari a través del canal de Telegram. Punxa aquí!

Nou canvi d’hora aquest cap de setmana: serà l’últim?
Conductors: creen una nova etiqueta vermella de la DGT. La coneixes?

Últimes Noticies

També et pot interessar