Comarques

Famílies del Pirineu lleidatà denuncien problemes en el transport escolar

Comparteix

Els joves que cursen batxillerat o cicles formatius a l’institut Hug Roger III de Sort s’han trobat, a la represa del curs escolar, que els han canviat el servei de transport que utilitzaven. Fins ara la línia que feien servir es coordinava des del Consell Comarcal del Pallars Sobirà i ara la gestió la fa directament Territori de la Generalitat. L’operador del servei ha passat a ser l’Alsina Graells amb la línia regular que ja tenia en funcionament, la qual cosa suposa una diferència d’horaris que fa que els alumnes arribin tard a l’institut. Per tot plegat demanen millorar el servei. Des del Consell Comarcal han dit que la petició d’adequar els horaris ja s’ha fet i està en via de solució.

▶ TELEGRAM LLEIDADIARI: Ara també podeu rebre les notícies de LleidaDiari a través del canal de Telegram. Punxa aquí!




300 x 600

Fins ara el bus recollia als joves a Esterri d’Àneu a les 8:00 hores i ara l’Alsina Graells surt a les 8:20 hores fent parada a tots els pobles, donat que es tracta d’una línia regular. Fins ara el bus que prestava el servei solament parava a Escaló a recollir alumnes de l’institut de Sort. Els joves han explicat que hi ha alumes que comencen a les 8:45 les classes i arriben amb més de quinze minuts de retard. Per tot demanen una adequació dels horaris de la línia regular de l’Alsina Graells que permeti a la quinzena d’alumnes afectats arribar puntuals a l’institut.

Després de 25 anys fent aquesta línia pels alumnes d’Esterri d’Àneu, els prestadors del servei l’ha deixat de realitzar i és l’Alsina Graells l’empresa que cobreix aquesta ruta a partir d’aquest 2024. Els pares lamenten que Transports els va comunicar, a través del Consell Comarcal del Pallars Sobirà, que el servei es prestaria «amb les mateixes condicions» que s’estava fent i que els usuaris «no experimentaran cap canvi», respecte a la prestació, i no ha estat així. I demanen que el tema dels horaris es resolgui de manera immediata. Creuen que s’hagués pogut preveure amb anterioritat i no esperar a començar els alumnes per detectar que no arriben a l’hora de l’inici de les classes.

Balaguer prepara un Carnestoltes amb diferent format i festa
La línia del tren de la Pobla incrementa el volum de passatgers durant el 2023

Últimes Noticies

També et pot interessar

Famílies del Pirineu lleidatà denuncien problemes en el transport escolar

Comparteix

Els joves que cursen batxillerat o cicles formatius a l’institut Hug Roger III de Sort s’han trobat, a la represa del curs escolar, que els han canviat el servei de transport que utilitzaven. Fins ara la línia que feien servir es coordinava des del Consell Comarcal del Pallars Sobirà i ara la gestió la fa directament Territori de la Generalitat. L’operador del servei ha passat a ser l’Alsina Graells amb la línia regular que ja tenia en funcionament, la qual cosa suposa una diferència d’horaris que fa que els alumnes arribin tard a l’institut. Per tot plegat demanen millorar el servei. Des del Consell Comarcal han dit que la petició d’adequar els horaris ja s’ha fet i està en via de solució.

▶ TELEGRAM LLEIDADIARI: Ara també podeu rebre les notícies de LleidaDiari a través del canal de Telegram. Punxa aquí!




300 x 600

Fins ara el bus recollia als joves a Esterri d’Àneu a les 8:00 hores i ara l’Alsina Graells surt a les 8:20 hores fent parada a tots els pobles, donat que es tracta d’una línia regular. Fins ara el bus que prestava el servei solament parava a Escaló a recollir alumnes de l’institut de Sort. Els joves han explicat que hi ha alumes que comencen a les 8:45 les classes i arriben amb més de quinze minuts de retard. Per tot demanen una adequació dels horaris de la línia regular de l’Alsina Graells que permeti a la quinzena d’alumnes afectats arribar puntuals a l’institut.

Després de 25 anys fent aquesta línia pels alumnes d’Esterri d’Àneu, els prestadors del servei l’ha deixat de realitzar i és l’Alsina Graells l’empresa que cobreix aquesta ruta a partir d’aquest 2024. Els pares lamenten que Transports els va comunicar, a través del Consell Comarcal del Pallars Sobirà, que el servei es prestaria «amb les mateixes condicions» que s’estava fent i que els usuaris «no experimentaran cap canvi», respecte a la prestació, i no ha estat així. I demanen que el tema dels horaris es resolgui de manera immediata. Creuen que s’hagués pogut preveure amb anterioritat i no esperar a començar els alumnes per detectar que no arriben a l’hora de l’inici de les classes.

Últimes Noticies

També et pot interessar