Lleida
Arnau de VilanovaLLEIDAMi NovAliançaoperacionsquiròfansSanta Maria

T’interessa: L’Arnau de Vilanova derivarà les operacions a partir del maig

Els professionals també es traslladaran a fer les intervencions als hospitals lleidatans Santa Maria i Mi NovAliança

Comparteix

arnau de vilanova
Imatge de les obres a l'Arnau de Vilanova / LleidaDiari.cat

L’Hospital Universitari Arnau de Vilanova de Lleida derivarà a partir del mes de maig una part important de la seva activitat quirúrgica. I ho farà a altres centres de la ciutat amb l’objectiu de garantir el funcionament habitual durant les obres d’ampliació del bloc quirúrgic. En concret, es traslladaran fins a una setantena de les 136 operacions setmanals als hospitals Santa Maria i Mi NovAliança.

Aquesta mesura s’emmarca dins el projecte d’ampliació de les instal·lacions quirúrgiques del centre, que permetrà passar dels 14 quiròfans actuals a un total de 24. Les obres, considerades estratègiques per millorar la capacitat assistencial, obliguen a reorganitzar temporalment l’activitat. Tot per evitar afectacions en les llistes d’espera i garantir l’atenció als pacients.

Quines operacions es derivaran?

Les intervencions que es derivaran seran principalment aquelles amb ingrés de baixa complexitat. Especialment en àrees com la traumatologia o la urologia. Per contra, les operacions més complexes —com les oncològiques, les urgents, les que requereixen tecnologia robòtica o les pediàtriques— continuaran realitzant-se a les instal·lacions de l’Arnau de Vilanova.

El trasllat de l’activitat quirúrgica es farà amb equips propis del centre. Així, els professionals de l’Arnau de Vilanova es desplaçaran als altres hospitals per dur a terme les intervencions, garantint la continuïtat assistencial i mantenint els estàndards de qualitat i seguretat.

Una reorganització temporal 

Aquesta reorganització temporal forma part d’un pla més ampli per modernitzar les infraestructures sanitàries a Lleida. L’ampliació del bloc quirúrgic és una de les actuacions més rellevants, ja que permetrà augmentar la capacitat operativa i adaptar-se a les necessitats actuals del sistema sanitari.

Amb aquest projecte, el centre hospitalari busca no només incrementar el nombre de quiròfans, sinó també millorar l’eficiència i reduir els temps d’espera per a intervencions quirúrgiques. Tot plegat, amb la voluntat d’oferir una millor atenció als pacients i reforçar el paper de l’Arnau de Vilanova com a hospital de referència a la demarcació de Lleida.

NOU NÚMERO DE WHATSAPP

T’enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis.

TELEGRAM LLEIDADIARI

Ara també podeu rebre les notícies de LleidaDiari a través del canal de Telegram.

Atenció famílies: detecten l’accés de menors a Facebook i Instagram
Lleida renova la il·luminació de la Seu Vella abans de la Festa Major

Últimes Noticies

Subscriu-te a la nostra Newsletter

No fem spam! Llegeix la nostra política de privadesa per obtenir més informació.

També et pot interessar