Comarques
Catalunya

Arrenca amb força una temporada de bolets que es preveu bona

El Mercat de Cal Rosal estrena la campanya amb els primers rovellons i camagrocs

Comparteix

Bolets
Imatge de bolets / LleidaDiari.cat

La temporada de bolets ha començat «amb ganes» en algunes zones de Catalunya. Així ho ha explicat a l’ACN el micòleg Juan Martínez de Aragón, investigador del Centre de Ciència i Tecnologia Forestal de Catalunya. El qual pronostica una temporada boletaire «bona» gràcies a les pluges continuades.

Tot i això, en comarques com el Berguedà, aquest dissabte els primers boletaires tenen feines a omplir el cistell. És el cas del Juan Antonio, de Martorell, que, malgrat la pluja, ha anat fins als boscos de Capolat. No ha tingut sort: només ha trobat un rovelló. On els cistells sí que estan plens és al Mercat de Cal Rosal, a Olvan, que aquesta setmana ha engegat la campanya. De moment, s’hi poden trobar ceps, camagrocs, rovellons i ous de reig.

Mercat de Cal Rosa, una referència

Aquest és el primer cap de setmana que el Mercat de Cal Rosal està en marxa i la pluja ha provocat que hi hagi menys visitants de l’habitual. Tot i això, els paradistes es mostren «molt optimistes» i auguren una bona campanya, sempre que el temps acompanyi. De moment, ja es poden trobar els primers bolets, tot i que amb uns preus encara força elevats.

Des de l’Associació de Boletaires de Berga, el seu president, Ramon Minoves, també preveu una bona temporada per les pluges regulars d’aquest estiu. «Hem tingut tempestes de manera constant i, malgrat un parèntesi de calor intensa. Ara sembla que la pluja ha tornat i ja es poden trobar els primers bolets», ha remarcat.

La producció d’algunes espècies és notable

Des del Centre de Ciència i Tecnologia Forestal de Catalunya, l’investigador Juan Martínez de Aragón assegura que «la temporada de bolets ha començat amb ganes». Segons explica, ja hi ha zones del país on la producció d’algunes espècies és notable. És el cas dels ceps, pinetells i rovellons, així com apagallums, mentre que a les àrees de mitja muntanya també comencen a aparèixer els primers camagrocs.

En una entrevista a l’ACN, l’investigador assenyala que les pluges continuades de l’estiu permetran una nova temporada «bona» -la de l’any passat va ser gairebé de «rècord»- i sembla que es deixa enrere els anys més difícils de sequera. Que la temporada hagi començat a principis de setembre és, segons ell, «tornar a la normalitat«. Tot i això, adverteix que la calor pot ser un factor determinant: «Les altes temperatures hi juguen en contra, perquè redueixen l’aigua disponible per a les plantes i acceleren l’evaporació».

NOU NÚMERO DE WHATSAPP

T’enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis.

TELEGRAM LLEIDADIARI

Ara també podeu rebre les notícies de LleidaDiari a través del canal de Telegram.

FiraTàrrega 2025 abaixarà el teló amb més de 14.500 entrades venudes
Roben i destrossen un hotel en desús a les Garrigues

Últimes Noticies

Subscriu-te a la nostra Newsletter

No fem spam! Llegeix la nostra política de privadesa per obtenir més informació.

També et pot interessar