Sevilla, Madrid i Barcelona s’han consolidat com les principals destinacions de turisme urbà durant aquesta Setmana Santa. A més de liderar en reserves hoteleres i activitat cultural, aquestes tres ciutats encapçalen un fenomen creixent: la saturació del trànsit i la dificultat d’estacionar. Segons dades de Parclick, aplicació referent en la reserva de pàrquings en línia, la demanda de places ha augmentat notablement, convertint l’aparcament en una autèntica odissea per a aquells que no han reservat amb antelació.
NOU NÚMERO DE WHATSAPP: T’enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis. Punxa aquí!
A Sevilla, on les tradicionals processons atrauen milers de visitants cada dia, la pressió sobre els pàrquings del centre històric és extrema. El preu mitjà se situa en 1,21 €/hora, lleugerament superior als nivells de 2024. A més, els accessos restringits per seguretat i els talls de trànsit fan que aconseguir una plaça d’aparcament a prop del centre sigui una necessitat per gaudir de la Setmana Santa sevillana.
Barcelona també afronta una situació similar. Amb una previsió del 92 % d’ocupació hotelera, la ciutat viu un repunt del turisme que es trasllada als pàrquings. Estacionar al centre costa, de mitjana, 1,11 €/hora. Curiosament, a l’aeroport del Prat, els pàrquings low-cost poden arribar a superar els oficials en determinades èpoques. Els primers arriben als 0,90 €/hora, mentre que els gestionats directament per AENA ofereixen tarifes mitjanes de 0,82 €/hora, segons la demanda. A les estacions de tren, s’observa una dinàmica similar: els pàrquings low-cost poden costar 0,78 €/hora, per sobre dels 0,67 €/hora dels oficials.
Madrid, per la seva banda, registra les tarifes d’aparcament més elevades. Estacionar al centre costa una mitjana de 1,57 €/hora, i a la Zona de Baixes Emissions, fins a 2,01 €/hora. Àrees com Gran Via, Sol o Atocha veuen una ocupació gairebé total dels seus pàrquings. A Barajas, el pàrquing oficial costa uns 0,95 €/hora, mentre que els low-cost ofereixen tarifes molt més econòmiques, amb una mitjana de 0,22 €/hora.
Tot i aquest escenari, la majoria de conductors espanyols continuen reservant a última hora. A Barcelona, la mitjana és de 5,8 dies abans, i a Madrid, només 5 dies, en contrast amb els 16,7 dies d’antelació dels conductors francesos. Aquesta falta de previsió pot implicar preus més alts i dificultats per trobar plaça. Des de Parclick insisteixen: reservar amb antelació i utilitzar aplicacions per planificar l’aparcament és clau per evitar mals de cap, embussos i tarifes excessives.