Successos
2025homicidisLLEIDAMossos d'Esquadra

Delictes 2025 Lleida: 5 homicidis i un 25% més per tràfic de drogues

Denuncien menys delictes contra la llibertat sexual i robatoris amb força, segons dades del Ministeri de l'Interior

Comparteix

Una lona de la policia tapa la víctima del tiroteig que s'ha produït al carrer Doctora Castells de Lleida. / Roger Segura
Una lona de la policia tapa la víctima del tiroteig que s'ha produït al carrer Doctora Castells de Lleida. / Roger Segura

La balança de criminalitat a la demarcació de Lleida del Ministeri de l’Interior xifra en 22.382 les infraccions penals registrades el 2025, un 2,4% menys que el 2024. Tot i aquesta davallada, l’any es va tancar amb cinc homicidis o assassinats consumats (dos més que l’any anterior) i setze temptatives (una menys).

Cinc homicidis consumats el 2025

Segons les dades, els cinc casos inclouen un presumpte parricidi als Alamús (9 de maig), la mort d’un jove de 18 anys apunyalat a Tàrrega (21 d’agost) i la mort d’un home apunyalat a Agramunt, arran d’una disputa. També consta l’assassinat d’un mosso a Lleida (8 d’octubre), presumptament a mans del seu sogre.

El cinquè homicidi dolós correspondria a la mort d’una dona en un sinistre viari del 21 de maig a la C-12, a Balaguer. Segons la investigació policial, la víctima hauria pujat contra la seva voluntat al vehicle de la seva parella, que va ser detingut i empresonat de forma preventiva.

Baixen els delictes sexuals i els robatoris amb força

Al conjunt de la demarcació, els delictes contra la llibertat sexual van baixar un 5,2% fins als 291 casos. En aquest àmbit, les violacions denunciades van ser 133, un 15,8% menys respecte del 2024.

Pel que fa als robatoris, els robatoris amb força en domicilis, establiments i instal·lacions van ser 1.283, un 11,9% menys. Els furts també van retrocedir un 2,4% fins als 4.345, i les sostraccions de vehicles van baixar un 11,1%, fins a 193.

Puja el tràfic de drogues i el robatori violent

El balanç apunta un increment destacat dels delictes per tràfic de drogues, que pugen un 24,8% fins als 181 casos. També creixen els delictes greus i menys greus de lesions, un 6,8% (283 fets).

En paral·lel, els robatoris amb violència i intimidació van sumar 518 fets coneguts, un 10,4% més que l’any anterior.

Ciberdelinqüència: més estafes informàtiques

En l’àmbit digital, la demarcació va registrar 4.356 fets de ciberdelinqüència, un 2,1% més. La major part van ser estafes informàtiques (4.057), amb un increment de l’1,3%.

La ciutat de Lleida: un homicidi consumat i fort descens dels robatoris amb força

A la ciutat de Lleida, les infraccions penals van baixar un 4% el 2025 fins a les 9.409. En aquest període hi va haver un homicidi consumat —el d’un mosso al barri de Cappont— i onze temptatives, tres més que el 2024.

Els delictes contra la llibertat sexual van ser 106 (-17,2%) i, d’aquests, 46 van correspondre a violacions (-19,3%). En canvi, els delictes greus i menys greus de lesions van pujar fins als 96 (+10,3%).

En robatoris, l’informe recull 394 robatoris amb violència o intimidació (+2,9%) i una davallada dels robatoris amb força en domicilis, establiments i altres instal·lacions, amb 291 casos (-40,1%). Només en domicilis, els robatoris amb força van ser 182 (-45,5%).

En tràfic de drogues, a la capital del Segrià es van registrar 45 fets (+32,4%). Els furts van baixar fins als 2.377 (-2%) i les sostraccions de vehicles van quedar en 91 (-15,7%). En ciberdelinqüència, els fets coneguts van ser 1.450 (-1,5%) i les estafes informàtiques, 1.333 (-3%).

NOU NÚMERO DE WHATSAPP

T’enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis.

TELEGRAM LLEIDADIARI

Ara també podeu rebre les notícies de LleidaDiari a través del canal de Telegram.

Un avió de Wizzair retorna al Prat després de detectar fum a la cabina
Investiguen una nova agressió sexual a una dona a Catalunya

Últimes Noticies

Subscriu-te a la nostra Newsletter

No fem spam! Llegeix la nostra política de privadesa per obtenir més informació.

També et pot interessar