Durant l’estiu, una part del voluntariat habitual gaudeix de vacances. Per aquest motiu, el Banc dels Aliments necessita incorporar noves persones voluntàries per mantenir el ritme habitual de l’activitat. La necessitat principal se centra en el magatzem. Les persones voluntàries ajudaran en l’organització, la classificació i la gestió dels aliments. A més, també es busquen conductors i conductores per facilitar el transport i la distribució dels productes entre les entitats socials.
L’entitat busca, sobretot, persones que puguin col·laborar durant els matins. Els torns són d’unes quatre hores. Tanmateix, qualsevol persona amb ganes d’ajudar pot participar en altres iniciatives del Banc dels Aliments. Entre aquestes hi ha els projectes El Palet i El Menjador.
Una ajuda imprescindible per a moltes famílies
Des del Banc dels Aliments de Lleida recorden que el voluntariat és una peça fonamental per al funcionament diari de l’entitat. Gràcies a la implicació de les persones voluntàries, es poden recuperar, classificar i distribuir aliments que arriben a persones i famílies en situació de vulnerabilitat.
A més, la feina dels voluntaris contribueix a reduir el malbaratament alimentari. També ajuda a garantir una alimentació digna a moltes famílies.
Com es pot participar
Les persones interessades poden contactar amb el Banc dels Aliments de Lleida per telèfon, correu electrònic o a través del web de l’entitat. Posteriorment, els responsables es posaran en contacte amb cada persona interessada. L’objectiu és explicar les necessitats actuals i assignar les tasques segons la disponibilitat i el perfil de cada voluntari.
Amb aquesta campanya, el Banc dels Aliments vol reforçar la seva xarxa de voluntariat. D’aquesta manera, podrà mantenir la distribució d’aliments amb normalitat durant tot l’estiu.










