L’Ajuntament de Barcelona ha assegurat que la ciutat ha superat “amb nota” la visita del Papa a Barcelona. Un esdeveniment multitudinari que ha mobilitzat milers de persones i un ampli dispositiu de seguretat i serveis municipals. El tinent d’alcalde de Seguretat, Prevenció, Règim Interior i Convivència, Albert Batlle, ha expressat la seva satisfacció pel desenvolupament de la jornada. I ha fet un paral·lelisme amb l’èxit dels Jocs Olímpics de 1992.
Segons Batlle, “Barcelona durant unes hores ha estat el centre del món” i la ciutat ha respost amb eficàcia, civisme i organització. El responsable municipal ha destacat el bon funcionament de tots els actes i les afectacions derivades de la visita del pontífex, així com la importància simbòlica de l’esdeveniment, especialment després de la benedicció de la Torre de Jesús de la Sagrada Família.
L’experiència ha evocat “aquelles jornades fantàstiques del 92”
El tinent d’alcalde ha remarcat que aquesta experiència ha evocat “aquelles jornades fantàstiques del 92” i ha permès recuperar l’orgull de ciutat. En aquest sentit, ha recuperat el lema olímpic “volem fer-ho bé” per subratllar que, en aquesta ocasió, “ho hem fet bé”.
La visita del Papa Lleó XIV ha comptat amb una assistència massiva als principals actes celebrats a la ciutat. Segons les dades facilitades, unes 6.000 persones el van rebre a la Catedral de Barcelona, 43.500 a l’Estadi Olímpic, 1.500 a l’acte de Sant Agustí i prop de 9.000 als voltants de la Sagrada Família.
Albert Batlle ha volgut agrair el comportament cívic de la ciutadania i la comprensió davant les afectacions de mobilitat, així com la col·laboració entre institucions, com la Generalitat i l’Arquebisbat de Barcelona. També ha posat en valor la tasca dels serveis municipals, amb 1.900 agents de la Guàrdia Urbana desplegats, uns 230 treballadors de neteja, una seixantena de tècnics de tanques, agents cívics i equips de mobilitat i atenció social.
Més de 120.000 persones
En matèria de mobilitat, el consistori ha assegurat que el dispositiu ha funcionat correctament, especialment als accessos de Montjuïc i a l’entorn de l’estadi. També s’ha destacat l’èxit del recorregut del papamòbil, seguit per més de 120.000 persones. Pel que fa a les pantalles instal·lades a punts com Glòries i l’Arc de Triomf, Batlle ha explicat que van servir per descongestionar espais i ha admès que l’afluència va variar segons els moments, amb pics de concentració durant els actes principals.










