Barcelona i València estaran connectades per via d’alta velocitat l’any 2027. Segons ha confirmat aquest dijous el ministre de Transports i Mobilitat Sostenible, Óscar Puente, durant l’acte empresarial Vull Corredor, celebrat a València. El ministre ha assegurat que els treballs per culminar el canvi d’ample de via estàndard entre Tarragona i Castelló avancen “molt positivament”. Fet que permetrà unir ambdues capitals mediterrànies en amplada internacional i fer possible la connexió en alta velocitat.
Puente ha explicat que el Ministeri està ultimant “les dates concretes del tall que caldrà” per completar la instal·lació de la nova via. Tot i que ha puntualitzat que ja s’està actuant “en tots els elements de la infraestructura” per minimitzar les interrupcions de la circulació ferroviària. Aquesta adaptació és clau per garantir la continuïtat del corredor mediterrani i permetre que els trens d’alta velocitat circulin sense canvis d’ample ni transbordaments.
Ja s’han licitat 8.327 milions d’euros i se n’han executat 5.389 milions
Durant l’esdeveniment, celebrat al Roig Arena, el ministre ha subratllat les inversions destinades al corredor mediterrani entre 2018 i 2025. Segons Puente, s’han licitat 8.327 milions d’euros i se n’han executat 5.389 milions. Xifres que demostren —segons el ministre— el compromís ferm amb aquesta infraestructura estratègica per a la competitivitat del teixit productiu i la mobilitat sostenible.
Puente també s’ha compromès a posar en servei, el 2027, el corredor complet des d’Almeria fins a la frontera francesa. En el cas de Catalunya, el Ministeri ha licitat noves obres per valor de 916,8 milions d’euros. I n’ha adjudicat per 817 milions, amb 1.397,3 milions actualment en execució. Entre els projectes més destacats hi ha l’estació de La Sagrera, que rebrà una inversió de 1.000 milions d’euros i es convertirà en un gran node intermodal que integrarà alta velocitat, Rodalies, Metro i autobusos.
A més, el ministre ha recordat que recentment el govern espanyol ha anunciat la licitació de dos estudis de viabilitat per millorar la línia d’alta velocitat Madrid-Barcelona. Paral·lelament, aquests estudis analitzaran actuacions per augmentar la velocitat màxima fins als 350 km/h, amb l’objectiu de reduir el trajecte per sota de les dues hores. Entre les propostes, s’inclou la construcció d’una variant que permetrà arribar a l’estació de La Sagrera des de Lleida de manera més eficient.
Entre les actuacions previstes hi ha la terminal de La Llagosta
Seguidament, Puente ha destacat igualment l’estratègia integral de nodes logístics, essencial per reforçar la competitivitat del transport ferroviari de mercaderies. Entre les actuacions previstes hi ha la terminal de La Llagosta, que es posarà en funcionament el primer trimestre del 2026. L’accés ferroviari a Seat, operatiu el segon trimestre del mateix any; i la connexió al port de Tarragona, prevista per finals del 2026.
Finalment, amb aquestes inversions i compromisos, el Ministeri confia que el corredor mediterrani esdevingui una infraestructura clau per a la mobilitat, la logística i el desenvolupament econòmic de tot l’arc mediterrani. Amb la fita destacada de la connexió d’alta velocitat Barcelona-València el 2027.


NOU NÚMERO DE WHATSAPP: T'enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis.
TELEGRAM LLEIDADIARI: Ara també podeu rebre les notícies de LleidaDiari a través del canal de Telegram. 







