Catalunya Diari

El Mercat del Pla serà finalment un centre comercial d'outlets

El Mercat del Pla serà finalment un centre comercial d'outlets| Redacció - Fotografia: Ajuntament de Lleida



Així mateix, la mesa de contractació, que ha estat presidida per l’alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha llegit l’informe amb la puntuació tècnica de les dues empreses que optaven a la licitació: JamSTORES i Bové i Gili Exhibitions, SL. i ha obert els dos sobres que quedaven pendents amb la proposta de cànon econòmic.

En aquest sentit, examinades les propostes globals de les dues empreses i d’acord amb els criteris de valoració del plec de clàusules, la comissió tècnica proposa adjudicar a l’empresa JamSTORES SL, amb una puntuació total de 84 punts sobre 100, davant els 41,5 de l’altra licitadora, Bové i Gili Exhibitions, SL. En aquest document es valora la viabilitat del projecte, el format de gestió, la inversió prevista, l’originalitat en la creació d’un nou producte, les actuacions sobre l’entorn i l’organització dels recursos humans, entre altres. En relació a la proposta econòmica, l’empresa Bové i Gili Exhibitions, SL ha proposat un cànon per la totalitat de la vigència del contracte de 300.000 euros (tenint en compte la compensació durant els primers 10 anys de durada de la concessió a canvi de les inversions fetes a l’immoble) i l’empresa jamSTORES, SL aporta un cànon per la totalitat de la vigència del contracte de 380.000 euros (tenint en compte la compensació durant els primers 5 anys de durada de la concessió).

El paer en cap, Àngel Ros, ha explicat que "els dos projectes que s’han presentat són molt bons per a Lleida i, per això, voldria que el que no ha resultat guanyador també es pogués desenvolupar buscant un altre emplaçament a la ciutat". Tot i així, ha afirmat que "l’opció de l’hotel presentada ha tingut un handicap com és el període d’execució de 12 anys, un termini massa llarg per al Centre Històric, que ara necessita d’un projecte de dinamització més immediat".

Un projecte pioner per al Centre Històric de Lleida
El projecte que ha presentat JamSTORES, pioner a Catalunya i l’estat espanyol, se sustenta en quatre pilars fonamentals, com són el comerç, la cultura, la gastronomia i el turisme. Així, proposa com element principal la recuperació del Mercat del Pla que acolliria un centre comercial amb activitat permanent amb botigues outlet i pop ups rotatoris (canviarien cada dos o tres mesos) de diferents marques de moda, de dissenyadors catalans independents, així com la possibilitat el comerç de Lleida també s’hi pugui instal·lar.

L’objectiu principal de JamSTORES, però, té a veure amb la recuperació integral del Centre Històric amb una proposta per dinamitzar-lo i aconseguir una transformació real més enllà del Mercat del Pla, amb la integració de locals i solars buits que hi hagi al barri. Aquest projecte es complementaria amb lleure cultural, ja que fora del Mercat s’incentivaria l’oferta gastronòmica amb restaurants i emprenedors que apostin pel Centre Històric.

Així mateix, a través d’aquestes tres potes (Mercat, locals i solars), es proposa la creació de dos connectors: per una banda, la recuperació del carrer Cavallers per fer-lo de connector amb l’Eix Comercial i, per l’altra, el carrer Sant Martí. En aquest sentit, una de les responsables de JamSTORES, Jordi Cristina Domènech (una de les promotores de l’esdeveniment Rec.0 Experimental Stores d’Igualada), ha explicat que proposen establir aliances amb les associacions de comerciants així com amb la Federació d’Hostaleria i altres entitats.

Domènech ha destacat que preveuen posar en marxa el nou Mercat del Pla a partir del març del 2014, amb una proposta de moda "urban", tot i que faran accions prèvies per dinamitzar tot el Centre Històric ja que aquest projecte té l’objectiu de convertir-lo en un escenari d’activitat comercial, econòmica i cultural, així com de lleure i gastronòmic. Així mateix, el projecte de JamSTORES té un calendari bastant definit de les propostes que duran a terme durant el proper any: entre l'abril i el juny es dedicaria a la moda sport, posteriorment a la moda bany; entre setembre i octubre a la moda infantil, després moda tendència i a finals d'any esquí i muntanya.



Comentaris

envia el comentari