Catalunya Diari

Els autobusos de Lleida no connecten tots els barris durant el cap de setmana

Els autobusos de Lleida no connecten tots els barris durant el cap de setmana| Redacció - Fotografia: Orvepard



La portaveu de CiU, Bea Obis, ha recordat que des del desembre del 2011 l’equip de govern de la Paeria havia anunciat la reorganització del servei però "el que hem vist al llarg del 2012 són actuacions precipitades com anular freqüències i deixar barris desconnectats els caps de setmana i no s’està optimitzant els recursos com nosaltres creiem que ha de ser amb aquest servei".

El principal grup de l’oposició vol establir com a objectius l’optimització de recursos i l’adaptació del servei a la demanda real dels ciutadans per abordar la reforma del servei. L’autobús urbà de Lleida ha suposat una despesa de 23 milions d’euros a la Paeria des de la seva privatització al 2003 per cobrir el dèficit entre el cost del servei i el que paguen els usuaris. I en deu anys, la despesa anual d’Autobusos de Lleida ha passat de 2,4 milions d’euros als 5,8 milions previstos en el pressupost municipal d’enguany. El bitllet d’autobús que paga l’usuari, que en dos anys s’ha encarit un 20%, cobreix al voltant d’un 40% del preu del servei, mentre que la resta ho cobreix l’Ajuntament.

Respecte a la caiguda del 4% del nombre de viatgers el primer semestre del 2012, Obis ha afirmat que "no només cau per la pujada de tarifes, sinó que també ho fa per la supressió indiscriminada de línies que fa que la demanda no sigui la que s’esperaria en una ciutat com Lleida". En aquest sentit, afirma que "la reestructuració del servei d’autobús urbà s’ha de fer. S’ha d’optimitzar i abaratir el servei, però no pot fer-se només a base d’anar pujant impostos i el preu del bitllet als ciutadans".



Comentaris

envia el comentari