Catalunya Diari

La Paeria neteja 3.100 grafits i pintades en façanes en el darrer any

La Paeria neteja 3.100 grafits i pintades en façanes en el darrer any| Redacció - Fotografia: Ajuntament de Balaguer (Arxiu)

 

L’Ajuntament de Lleida ha netejat, a través de la concessionària Ilnet, en el darrer any més de 3.100 grafits, sumant-hi les diverses actuacions que comporten la neteja d’un tram de façana o mur amb diverses pintades. 

Aquestes són dades que s’han posat de relleu aquest dimecres en la comissió de seguiment del servei municipal de recollida de residus i neteja de la via pública de la ciutat a càrrec del concessionari Ilnet, que ha estat presidida pel regidor Medi Ambient, Josep Barberà, i en la qual han participat representants de tots els grups municipals..
 
En aquest sentit, cal destacar el reforç del servei de neteja de pintades i retirada de cartells que s’ha fet en els últims mesos, amb la incorporació d’un servei específic format per dos equips en torn de matí i tarda durant sis dies a la setmana, que ha netejat una mitjana de 10 grafits al dia amb un cost anual que s’apropa als 100.000 euros. En l’apartat de neteja, s’ha posat de relleu l’optimització del servei dut a terme en els darrers mesos i que ha permès, a més d’aquesta nova brigada de neteja de pintades, reforçar els equips de neteja amb aigua a pressió i aiguabatre, els serveis d’escombrades mixtes i escombrada manual i la neteja específica dels punts d’ubicació dels contenidors. 
 
En relació al balanç de la recollida de residus, de les dades presentades es desprèn que ha baixat en un 2,5% respecte del 2012 la producció de residus per part dels lleidatans, situant-se l’any 2013 en 53,4 tones de residus, és a dir sobre un quilo per persona i dia. Aquesta disminució s’atribueix a un menor consum derivat de la crisi econòmica i a una major conscienciació mediambiental gràcies a les campanyes divulgatives que es realitzen en aquest sentit. De total de producció de residus, un 76,2 per cent correspon a RSU, i un 23,8 per cent a les diferents fraccions. En aquest sentit, també s’ha registrat una disminució de la producció de RSU i de la recollida selectiva en general, a excepció dels grans voluminosos que van a la deixalleria, que han augmentat un 20,6 per cent.
 
Sobre les dades d’atenció a l’usuari, a la comissió de seguiment s’ha destacat que el telèfon gratuït 24 hores de què disposa Ilnet (900 10 20 42) va atendre durant el 2013 un total de 3.489 trucades o sol·licituds i va col·laborar amb Troballes, per la recollida de roba de segona mà, atenent 401 trucades.


Comentaris

envia el comentari