Catalunya Diari

Un centre comercial d'outlets i un hotel-restaurant, propostes per recuperar el Mercat del Pla

Un centre comercial d'outlets i un hotel-restaurant, propostes per recuperar el Mercat del Pla| Redacció - Fotografia: Bové i Gili Exhibitions, SL



El projecte que ha presentat jamSTORES, pioner a Catalunya i l’estat espanyol, se sustenta en quatre pilars fonamentals, com són el comerç, la cultura, la gastronomia i el turisme. Així, proposa com element principal la recuperació del Mercat del Pla que acolliria un centre comercial amb activitat permanent amb botigues outlet i pop ups rotatoris (canviarien cada dos o tres mesos) de diferents marques de moda, de dissenyadors catalans independents, així com la possibilitat el comerç de Lleida també s’hi pugui instal·lar.

L’objectiu principal de jamSTORES, però, té a veure amb la recuperació integral del Centre Històric amb una proposta per dinamitzar-lo i aconseguir una transformació real més enllà del Mercat del Pla, amb la integració de locals i solars buits que hi hagi al barri. Aquest projecte es complementaria amb lleure cultural, ja que fora del Mercat s’incentivaria l’oferta gastronòmica amb restaurants i emprenedors que apostin pel Centre Històric.

Així mateix, a través d’aquestes tres potes (Mercat, locals i solars), es proposa la creació de dos connectors: per una banda, la recuperació del carrer Cavallers per fer-lo de connector amb l’Eix Comercial i, per l’altra, el carrer Sant Martí. En aquest sentit, els promotors de jamSTORES, Jordi Ribaudí i Cristina Domènech (promotors de l’esdeveniment Rec.0 Experimental Stores d’Igualada) han explicat que proposen establir aliances amb les associacions de comerciants així com amb la Federació d’Hostaleria i altres entitats.

Per la seva banda, el projecte que ha presentat l’empresa lleidatana Bové i Gili Exhibitions, SL sota el nom Mite Market, en al·lusió al concepte alemany que significa proposta alternativa, proposa un hotel 'EcoChic', és a dir, un hotel econòmic de 46 habitacions que estarien fetes per contenidors marítims reciclats. A més d’aquest nou concepte d’hotel, l’edifici també acolliria un restaurant que oferiria productes de la terra, així com diferents botigues/exposicions corners amb productes de proximitat del sector agroalimentari i espais per a concerts. Així mateix, aquest projecte preveu la ubicació d’un club-pub al soterrani de l’edifici del Mercat del Pla. Per tant, Mite Market proposa conjuntar restauració, oci i hostaleria, que es duria a terme en diferents fases, en una primera s’obriria el restaurant i el club-pub i, posteriorment, l’hotel.

Adjudicaran la concessió aquest estiu
El paer en cap, Àngel Ros, ha explicat que l’Ajuntament preveu adjudicar la concessió de la gestió de l’equipament aquest estiu, un cop s’obri el sobre tres corresponent a la proposta econòmica de cadascuna de les ofertes. Ros ha destacat que "esperem que l’oferta guanyadora comenci a treballar en el seu projecte durant el mes de setembre i que pugui estar en marxa l’any vinent".

Cal recordar que el plec del concurs per gestionar el Mercat del Pla era molt obert, amb l’objectiu que es poguessin acceptar propostes de tot tipus, vinculades a sectors productius, com poden ser activitats culturals, d’oci, turístiques, comercials o d'hostaleria, valorant la originalitat i la innovació de les propostes, la dinamització del seu entorn, la seva viabilitat tant tècnica com econòmica, així com les persones a les quals preveuen donar feina.

Les obres de la 2a fase del Mercat del Pla han consistit en l’adequació interior de l’espai (aïllaments, instal·lacions, serveis, ventilació, paviments i revestiments, ja que en la primera fase es va dur a terme es va fer, bàsicament, la consolidació estructural de l’edifici, nous tancaments i la reparació de la façana. El Mercat del Pla, que és un edifici modernista de l’arquitecte Morera i Gatell del 1922, està inclòs al Catàleg i Pla Especial de Protecció dels Elements d’Interès Històric, Artístic i Arquitectònic de Lleida i, a més, és un Bé Cultural d’Interès Local, d’acord amb la Llei de Patrimoni Cultural Català de la Generalitat de Catalunya. Té una superfície construïda de 1.200 metres quadrats, amb una única nau diàfana de 900 metres quadrats i un soterrani de 300 metres quadrats.



Comentaris

envia el comentari