Catalunya Diari

Un mercat dissenyat per als més 'sibarites'

Un mercat dissenyat per als més 'sibarites'| Text i fotografies: Laura Biela

 


Avui fa un any que el mercat municipal de Cappont obria les seves portes. 365 dies després, veïns, comerciants i clients es mostren encantats amb aquest espai, on poden comprar al detall els productes més exclusius. Lleidaalminut.com ha volgut fer balanç amb els principals protagonistes.




Majoritàriament les persones que visiten el mercat són del barri, tot i que de vegades també s'hi atansa gent d'altres parts de Lleida i inclús dels pobles de la vora. És el cas de la Mª Àngels, una veïna que viu al centre de la ciutat però que quan pot va al mercat a comprar el bacallà: "M'agraden molt els productes que tenen a Tauró Bacallaners, d'una qualitat magnífica, i per això sempre vinc aquí. La resta de coses les compro al supermercat". Aquesta veïna només visita aquest mercat, ja que segons comenta, li agrada molt la nova instal·lació, "molt més àmplia, acollidora i completament diferents a la resta de mercats de Lleida".
 
Per contra, hi ha gent del barri que fins fa un any es desplaçava a una altra zona de Lleida a comprar. "Ara per anar a comprar no em fa falta el cotxe, sol el carro de la compra", explica la Dolors, qui assegura que a ella amb el mercat "li han solucionat la vida. Ho tinc tot en un mateix espai. Puc fer la comprar al Mercadona i comprar aquells productes que vull al detall a les parades". Els establiments que més freqüenta són el de la carn (Puig-Gros) i el del bacallà (Tauró Bacallaners).
 

La Josefina i la Mercè, dos amigues jubilades del barri de Cappont, no solament visiten el mercat municipal quan els hi falta algun producte. "Moltes tardes venim a passejar o a fer cafè, així estem fresquetes, sobretot els mesos d'estiu", explica una d'elles. La Josefina quan recorda el mercat que hi havia abans a Cappont, assegura que no té res a veure amb aquesta nova instal·lació, abans era "trist, sense llum". Una opinió semblant té la Mª Carmen, també veïna del barri, qui explica que al igual que ella, "tots els veïns de la zona estan encantats amb la recuperació del mercat, els productes que s'hi troben ara són molt més exclusius".


 
Els comerciants, encantats
Aquest equipament comercial, el més modern de la ciutat de Lleida, té amb sis parades: Carnisseria Puig-Gros, Pastisseria Llaràs, Soldefruit, Tauró Bacallaners, Cal Rosendo i Mac Peix i Marisc de Galicia, a més del Mercadona, amb una extensió de 1.250 metres quadrats. També compta amb una zona de degustació on es pot gaudir d'un cafè, esmorzar i també dinar a preus competitius. L’horari d'obertura és de 9.15 a 21.15, de dilluns a dissabte.
 
Una de les parades que està des del primer dia és Tauró Bacallaners. La propietària de l'establiment, la Montse Martínez, està encantada amb la instal·lació. "Si hagués de posar-li una nota entre l'1 i el 10, li posaria un 8". Fins ara havia estat al mercat municipal de Balàfia i està molt contenta amb el canvi. A més, té clar quina filosofia seguir a l'hora de vendre els seus productes: "Adaptar-me a les necessitats dels clients". Per aquest motiu té bacallà sec, remullat i ja cuinat, perquè si algú el vol comprar i menjar-se'l al moment ho pugui fer, "no ha de perdre ni un minut". El mateix passa amb les llegums, que també les té seques i cuinades.
 



La carnisseria Puig-Gros és un altre dels establiments que obrí les portes ara fa un any. La seva responsable, l'Anna Maria Puig-Gros, assegura que es nota que han baixat les vendes, però "la gent segueix venint a comprar. A qui li agrada la carn al detall no entren al Mercadona, venen aquí. A Lleida encara existeixen 'sibarites'". Igual que la bacallaneria, aposten també pel menjar precuinat, "per facilitar la feina a la gent, sobretot als joves i als jubilats". Per contra, la Pastisseria Llaràs, conscient de que cada vegada més es nota la crisis, aposten per fer ofertes, segons explica la Montse Peña, qui assegura que el mercat "fa goig de veure'l. Abans estaba trist, fosc i vell. Ara ha fet un canvi espectacular, hi ha molta alegria".
 
Una de les parades potser menys coneguda del mercat, però no per això amb menys clients és la de Cal Rosendo, on es venen productes ecològics. La Gemma Masip, treballadora de l'establiment, es queixa que potser no els coneixen tant perquè estan ubicats a la part del darrera del mercat, no obstant, assegura que dia a dia "tenen més gent, i la majoria venen recomanats per altres veïns del barri. Aquí tothom es coneix i el boca a boca fa molt".
 
Segons la Joana Mota, treballadora de MAC Peix i Marisc de Galicia, "la crisis es nota cada dia més. La cosa està afluixant per moments", tot i que gràcies al canvi que ha patit el mercat els clients segueixen venint a comprar. Igual que la Joana, la Rosa Maria Jiménez, de Soldefruit, assegura que quan més es nota la baixada en les vendes és durant els mesos d'estiu. Respecte a la competència amb el Mercadona, assegura que no en té, ja que tots els productes que ella ven són de Lleida, "i això la gent ho valora. Són molt exigents amb els productes que compren".
 
No totes les opinions del mercat són positives. Les crítiques també hi són presents, tot i que aquestes són menors. La Gemma Masip, de Cal Rosendo, demana algun espai per a poder anunciar les parades i els seus productes. "Tothom sap que a dins del mercat de Cappont hi ha el Mercadona, però potser no coneixen la resta de parades", indica. Per altra banda, la Montse Martínez, de Tauró Bacallaners, explica que no vindria malament tenir una mica més d'espai per al magatzem i les càmeres. Tot i això, l'ambient general és d'alegria i molt familiar, dos aspectes que valoren molt els clients a l'hora d'anar a comprar.



Comentaris

envia el comentari