La densa boira que cobreix un tram de més de 50 quilòmetres de l'A-2 a la demarcació de Lleida ha provocat diversos accidents aquest dissabte, dia 23 de desembre, al matí, tot i que Autopistes ha activat un pla d'alerta especial per les inclemències del temps.
Concretament, un tram de dos quilòmetres entre les poblacions de Golmés i Vila-sana, al Pla d'Urgell, ha registrat 8 accidents de trànsit on s'hi ha vist implicada una quarentena de vehicles. Afortunadament, les persones que han resultat ferides en aquests accidents estan en estat lleu i no hi ha cap ferit sense importància.
L'accident més greu s'ha produït a l'alçada del municipi de Golmés, on fins a 15 vehicles s'han vist implicats en un xoc a la via en direcció a la ciutat de Lleida. L'accident ha provocat el tall de circulació a la via durant uns minuts i ha provocat cues de tres quilòmetres.

El primer dels accidents ha passat al punt quilomètric 490, a Vila-sana, poc després de dos quarts d'onze i s'hi ha vist implicats set vehicles. Set persones han resultat ferides lleus en aquest sinistre, i les han traslladat al CAP de Mollerussa.
Darrere d'aquest primer accident s'han produït més topades, cap d'elles greu, segons les informacions provisionals del Servei Català del Trànsit. Efectius dels Mossos, dels bombers i del SEM treballen en el segon sinistre, que ha implicat 15 vehicles entre Golmés i Vila-sana i que ha obligat a tallar la via en sentit Lleida i a desviar el trànsit per l'antiga N-II.
Pla de Protecció especial per boira
Aquest dissabte al matí, Emergències de Catalunya ha alertat de l'activació d'un Pla d'Autoprotecció en Alerta a l'AP-2, en un tram de 44 quilòmetres entre els municipis de Fraga i les Borges Blanques per la mala visibilitat produïda per la boira.
Des del quilòmetre 116 fins al 160, la visibilitat era d'entre 75 i 150 metres, motiu pel qual els serveis d'Emergències demanen precaució als conductors que hagin de circular per la zona.

Autopistas activa Pla Autoprotecció en Alerta per #boira a la AP-2 PK 116 fins 160; entre Fraga i les Borges Blanques (Lleida). Visibilitat reduida a 75-150metres. Precaució. Seguou incidències viàries al web de @transit https://t.co/LWb5sfeh7Q #ProteccioCivil
— EmergènciesCatalunya (@emergenciescat) 23 de diciembre de 2017