El ‘boom’ de marques xineses de cotxe a Catalunya: Ja lideren les matriculacions

Comparteix

Les marques xineses de cotxes han registrat un increment històric de vendes a l’Estat i han passat de ser pràcticament inexistents a encapçalar el rànquing de matriculacions. Amb una cartera sobretot d’elèctric, també s’han obert camí en el mercat de la benzina, principalment per la diferència de preus, que pot arribar fins a 5.000 euros. El vehicle més venut dos mesos seguits ha sigut el model ZS d’MG, propulsat amb benzina. Els portals de vendes han registrat augments de més del 250% en la recerca d’aquest model de segona mà. Els comercials de les botigues que han arribat a Barcelona, però, destaquen que no és només el preu el que agrada, sinó les prestacions. «Els clients estan sorpresos per la qualitat i el disseny dels cotxes», diuen.

▶ TELEGRAM LLEIDADIARI: Ara també podeu rebre les notícies de LleidaDiari a través del canal de Telegram. Punxa aquí!









Més barat, però, no vol dir que la qualitat sigui més baixa, segons l’expert de coches.net Jaume Gustems. «Estem sorpresos de la qualitat dels acabats i el nivell d’equipament que poden arribar a oferir», assegura. Alhora, admet que hi ha algunes llacunes com el fet que el software dels vehicles encara estigui només en anglès en alguns casos o un disseny que no acaba d’encaixar amb els estàndards europeus.

 

«No té res a veure el producte xinès de fa 10 anys amb el que fabriquen avui, i altres països asiàtics també. Estan oferint un producte de qualitat», ha coincidit el president de la patronal de concessionaris catalana Fecavem, que ha afegit, però que Europa és la pionera en la fabricació de vehicles. «Amb els anys veurem si el producte xinès està a l’altura dels nostres», ha dit.





Un paquet competitiu

«És un paquet molt competitiu: estan ben equipats, ben preparats i ben acabats, encara que hi ha la percepció que els productes xinesos no tenen la mateixa qualitat que els europeus, en cotxes tenen moltíssima experiència, especialment en els elèctrics», ha afirmat Ignacio Cailà, gerent de BYD a Catalunya, País Valencià, Aragò i les Illes Balears.

 

Precisament, aquesta és una de les marques que ha aterrat recentment a la capital catalana, en concret, al maig amb un nou concessionari coincidint amb el Saló de l’Automòbil, on es van poder veure els seus models per primer cop. Des de llavors, afirmen que la rebuda ha sigut molt bona amb 150 comandes.  A banda d’aquesta marca, que ofereix vehicle de més altes prestacions i equiparable al Tesla, també ha arribat amb força a l’estat MG, que ha posicionat durant dos mesos un model de benzina de 20.000 euros al capdavant dels rànquings de vendes. Mai un vehicle d’una marca xinesa havia liderat aquest rànquing que elabora la patronal Anfac.

 

En un any, s’han incrementat un 500% les vendes d’aquest fabricant, que té el nom d’una marca britànica històrica creada el 1924 que va ser comprada per la xinesa SAIC el 2007. La marca continua mantenint al nom l’afegit de ‘British Motors’. A més, aquesta tendència també es trasllada al mercat de segona mà. Així doncs, el portal cotxes.net va registrar a l’agost un increment del 252% en la recerca del model ZS de la marca MG de segona mà, ja sigui un vehicle de KM 0, de gerència o amb poc ús. Per la seva banda, Lynk&Co Motor està aterrant a Europa i els seus models ja es van poder veure al Saló de Munic. Altres marques estan estudiant el desembarcament al continent europeu com ara Chery que negocia amb el substitut de Nissan, el D-hub, un acord per fabricar 50.000 vehicles l’any a l’antiga planta de l’automobilística.

Últimes Noticies

També et pot interessar

No results found.
Societat

El ‘boom’ de marques xineses de cotxe a Catalunya: Ja lideren les matriculacions

Comparteix

Les marques xineses de cotxes han registrat un increment històric de vendes a l’Estat i han passat de ser pràcticament inexistents a encapçalar el rànquing de matriculacions. Amb una cartera sobretot d’elèctric, també s’han obert camí en el mercat de la benzina, principalment per la diferència de preus, que pot arribar fins a 5.000 euros. El vehicle més venut dos mesos seguits ha sigut el model ZS d’MG, propulsat amb benzina. Els portals de vendes han registrat augments de més del 250% en la recerca d’aquest model de segona mà. Els comercials de les botigues que han arribat a Barcelona, però, destaquen que no és només el preu el que agrada, sinó les prestacions. «Els clients estan sorpresos per la qualitat i el disseny dels cotxes», diuen.

▶ TELEGRAM LLEIDADIARI: Ara també podeu rebre les notícies de LleidaDiari a través del canal de Telegram. Punxa aquí!









Més barat, però, no vol dir que la qualitat sigui més baixa, segons l’expert de coches.net Jaume Gustems. «Estem sorpresos de la qualitat dels acabats i el nivell d’equipament que poden arribar a oferir», assegura. Alhora, admet que hi ha algunes llacunes com el fet que el software dels vehicles encara estigui només en anglès en alguns casos o un disseny que no acaba d’encaixar amb els estàndards europeus.

 

«No té res a veure el producte xinès de fa 10 anys amb el que fabriquen avui, i altres països asiàtics també. Estan oferint un producte de qualitat», ha coincidit el president de la patronal de concessionaris catalana Fecavem, que ha afegit, però que Europa és la pionera en la fabricació de vehicles. «Amb els anys veurem si el producte xinès està a l’altura dels nostres», ha dit.





Un paquet competitiu

«És un paquet molt competitiu: estan ben equipats, ben preparats i ben acabats, encara que hi ha la percepció que els productes xinesos no tenen la mateixa qualitat que els europeus, en cotxes tenen moltíssima experiència, especialment en els elèctrics», ha afirmat Ignacio Cailà, gerent de BYD a Catalunya, País Valencià, Aragò i les Illes Balears.

 

Precisament, aquesta és una de les marques que ha aterrat recentment a la capital catalana, en concret, al maig amb un nou concessionari coincidint amb el Saló de l’Automòbil, on es van poder veure els seus models per primer cop. Des de llavors, afirmen que la rebuda ha sigut molt bona amb 150 comandes.  A banda d’aquesta marca, que ofereix vehicle de més altes prestacions i equiparable al Tesla, també ha arribat amb força a l’estat MG, que ha posicionat durant dos mesos un model de benzina de 20.000 euros al capdavant dels rànquings de vendes. Mai un vehicle d’una marca xinesa havia liderat aquest rànquing que elabora la patronal Anfac.

 

En un any, s’han incrementat un 500% les vendes d’aquest fabricant, que té el nom d’una marca britànica històrica creada el 1924 que va ser comprada per la xinesa SAIC el 2007. La marca continua mantenint al nom l’afegit de ‘British Motors’. A més, aquesta tendència també es trasllada al mercat de segona mà. Així doncs, el portal cotxes.net va registrar a l’agost un increment del 252% en la recerca del model ZS de la marca MG de segona mà, ja sigui un vehicle de KM 0, de gerència o amb poc ús. Per la seva banda, Lynk&Co Motor està aterrant a Europa i els seus models ja es van poder veure al Saló de Munic. Altres marques estan estudiant el desembarcament al continent europeu com ara Chery que negocia amb el substitut de Nissan, el D-hub, un acord per fabricar 50.000 vehicles l’any a l’antiga planta de l’automobilística.

Arriben bones notícies per a les pacients de càncer de mama metastàtic
Preocupació: Els Mossos augmentaran les hores de patrullatge antiterrorista

Últimes Noticies

També et pot interessar

No results found.