Els Bombers de la Generalitat han localitzat un cadàver al riu Mogent mentre buscaven el conductor desaparegut d’una furgoneta arrossegada pel corrent a Llinars del Vallès. La troballa s’ha produït aquest diumenge al migdia en la zona on es mantenia actiu el dispositiu de recerca. El cos ha estat localitzat a uns 400 metres del punt on es trobava el vehicle. Feia dos dies havia estat arrossegat pel riu des de la passera situada a l’altura de l’empresa Flamagas.
Els efectius dels Bombers han senyalitzat el punt de la troballa. Situat al marge esquerre del riu Mogent, i han avisat els Mossos d’Esquadra. El cos policial ha activat la unitat d’investigació, la policia científica i la comitiva judicial per procedir amb l’aixecament i la identificació del cos.
El Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM) també s’ha desplaçat fins al lloc dels fets per oferir suport psicològic als familiars.
La baixada del cabal ha facilitat la recerca
El sotsinspector dels Bombers i cap de la recerca a Llinars, Oriol Pellisa, ha explicat que la disminució del cabal del riu ha facilitat les tasques de rastreig. La reducció de la làmina d’aigua ha permès intensificar la recerca a la llera del riu, des del punt on el vehicle va ser arrossegat fins a la reclosa de Montmeló, en un tram aproximat d’1,6 quilòmetres.
Segons Pellisa, a les 11.34 hores un equip de Bombers ha visualitzat un cos entre la vegetació d’un meandre del riu Mogent. Tot i això, el responsable de l’operatiu s’ha mostrat prudent. I ha indicat que cal esperar les tasques d’identificació per confirmar oficialment la identitat de la víctima.
Un ampli dispositiu de recerca
L’operatiu de recerca es va activar divendres a la tarda després de rebre l’avís de la desaparició del conductor de la furgoneta. Cada dia s’han mobilitzat prop de 40 efectius dels Bombers amb una vintena de dotacions. En el dispositiu hi han participat membres del Grup d’Actuacions Especials (GRAE), tant subaquàtics com de muntanya, el Grup Caní de Recerca, equips de drons i un helicòpter de la unitat de Mitjans Aeris. També hi han intervingut efectius del Grup Operatiu de Suport i de l’Equip de Prevenció Activa Forestal.
Durant el dispositiu també han col·laborat submarinistes dels Bombers de Barcelona i de Salvament Marítim, així com Mossos d’Esquadra, Policia Local i l’Ajuntament de Llinars del Vallès.










