Arriba la campanya que valora les tradicions i l’artesania del Pirineu lleidatà

Comparteix


La Diputació de Lleida posa en marxa una campanya de difusió per valorar les comarques del Pirineu i fomentar la riquesa cultural de les tradicions del Pirineu més enllà del seu atractiu paisatgístic i turístic, centrant-se en l’aportació sociocultural de persones artesanes i artistes que conserven les formes tradicionals de la llengua i la singularitat dels seus productes a l’alta muntanya.

▶ TELEGRAM LLEIDADIARI: Ara també podeu rebre les notícies de LleidaDiari a través del canal de Telegram. Punxa aquí!




La campanya, que bateja els Pirineus com a ‘Terra Viva’ i qualifica el so de la forja i del telar així com el parlar pirinenc com ‘La veu dels Pirineus’, ha estat ideada per Andrea Vives, del gabinet de disseny pallarès Brimbac, i desenvolupada en un vídeo d’un minut i mig per la productora Anna Sastre, del gabinet videogràfic pirinenc Motiva.

La dissenyadora, i també ceramista, Andrea Vives explica que «a partir dels testimonis i les converses amb persones que han nascut o han anat a viure en aquestes comarques, es vol posar en valor les tradicions i la gran riquesa cultural que envolta cada racó de les muntanyes lleidatanes. Tradicions que avui en dia s’han convertint en el nostre llegat, que ens identifica com a territori i que reescriu dia a dia les pàgines la nostra història».


Partint de la tornada a casa d’una trementinaire, es mostren les tradicions pirinenques mostrant personatges i les localitzacions amb la col·laboració de Nil Bonet i Gemma Bach, de l’Escola Ridolaina de Montellà; Anna Pal i Ot Pal, del Mas de Sant Vicenç, al Pont de Bar; Gabriel Jordana, de la Vall Fosca; Juanan Sauqué, de la Fonda Campí; Bernat Sauqué i Nausica Sauqué, de Músser a Lles de Cerdanya; el forjador artesà Juli Riu; Michel Bayloch, de Lagrimus Cerdanya; la ceramista i escultora Anna Oliva; l’escultor Aaron Pérez; l’escriptora Núria Garcia Quera; la ceramista Danae Das; i Angelina Vargas, de la casa rural l’Antiga Fàbrica de Senterada.

Aquesta campanya es distribuirà, en una primera fase, pels mitjans de comunicació lleidatans aprofitant el turisme d’hivern i com a invitació a conèixer el fons tradicional del territori aprofitant la seva estada als Pirineus, per passar a una segona fase de projecció de la Terra Viva pirinenca a escala nacional.




Últimes Noticies

També et pot interessar

No results found.
Comarques

Arriba la campanya que valora les tradicions i l’artesania del Pirineu lleidatà

Comparteix


La Diputació de Lleida posa en marxa una campanya de difusió per valorar les comarques del Pirineu i fomentar la riquesa cultural de les tradicions del Pirineu més enllà del seu atractiu paisatgístic i turístic, centrant-se en l’aportació sociocultural de persones artesanes i artistes que conserven les formes tradicionals de la llengua i la singularitat dels seus productes a l’alta muntanya.

▶ TELEGRAM LLEIDADIARI: Ara també podeu rebre les notícies de LleidaDiari a través del canal de Telegram. Punxa aquí!




La campanya, que bateja els Pirineus com a ‘Terra Viva’ i qualifica el so de la forja i del telar així com el parlar pirinenc com ‘La veu dels Pirineus’, ha estat ideada per Andrea Vives, del gabinet de disseny pallarès Brimbac, i desenvolupada en un vídeo d’un minut i mig per la productora Anna Sastre, del gabinet videogràfic pirinenc Motiva.

La dissenyadora, i també ceramista, Andrea Vives explica que «a partir dels testimonis i les converses amb persones que han nascut o han anat a viure en aquestes comarques, es vol posar en valor les tradicions i la gran riquesa cultural que envolta cada racó de les muntanyes lleidatanes. Tradicions que avui en dia s’han convertint en el nostre llegat, que ens identifica com a territori i que reescriu dia a dia les pàgines la nostra història».


Partint de la tornada a casa d’una trementinaire, es mostren les tradicions pirinenques mostrant personatges i les localitzacions amb la col·laboració de Nil Bonet i Gemma Bach, de l’Escola Ridolaina de Montellà; Anna Pal i Ot Pal, del Mas de Sant Vicenç, al Pont de Bar; Gabriel Jordana, de la Vall Fosca; Juanan Sauqué, de la Fonda Campí; Bernat Sauqué i Nausica Sauqué, de Músser a Lles de Cerdanya; el forjador artesà Juli Riu; Michel Bayloch, de Lagrimus Cerdanya; la ceramista i escultora Anna Oliva; l’escultor Aaron Pérez; l’escriptora Núria Garcia Quera; la ceramista Danae Das; i Angelina Vargas, de la casa rural l’Antiga Fàbrica de Senterada.

Aquesta campanya es distribuirà, en una primera fase, pels mitjans de comunicació lleidatans aprofitant el turisme d’hivern i com a invitació a conèixer el fons tradicional del territori aprofitant la seva estada als Pirineus, per passar a una segona fase de projecció de la Terra Viva pirinenca a escala nacional.




Acció Climàtica abona 7 MEUR per conservar races autòctones i per a una gestió sostenible de zones humides
Almacelles adjudica les obres de la bassa d’aigües del nou polígon industrial

Últimes Noticies

També et pot interessar

No results found.