El caos a Rodalies ha portat el Govern a recomanar el teletreball i minimitzar els desplaçaments innecessaris arreu de Catalunya. Les incidències s’han repetit aquest dilluns al matí i han afectat greument la circulació ferroviària. El servei de Rodalies s’ha suspès fins a dues vegades per una incidència al Centre de Trànsit Centralitzat d’Adif. Situat a l’estació de França, a Barcelona.
Davant aquesta situació, el Departament d’Empresa i Treball ha reiterat que es recomana fer feina a distància “sempre que sigui possible”. Així com utilitzar mitjans alternatius mentre no es recuperi la normalitat del servei.
Reforç del transport alternatiu
La Generalitat de Catalunya ha informat que s’ha reforçat el servei de busos interurbans. Amb l’objectiu de facilitar la mobilitat de les persones afectades per les incidències ferroviàries. La recomanació de reduir els desplaçaments s’estén a tots els treballadors, i no només al personal de l’administració pública. Sempre que l’activitat laboral ho permeti.
Pel que fa als empleats públics, el Govern manté activa la instrucció que permet al personal amb funcions susceptibles de fer-se a distància treballar en règim de teletreball, sense necessitat de desplaçar-se als centres de treball. En el cas del personal essencial, la instrucció 2/2025 estableix que ha de prestar serveis, llevat que se’ls pugui encarregar puntualment feina en modalitat no presencial.
El text també preveu que, si aquest personal es veu afectat per situacions d’alerta o emergència i no pot desplaçar-se, pugui disposar d’un permís per deures inexcusables durant el temps que es mantingui la incidència, amb comunicació prèvia de l’absència.


NOU NÚMERO DE WHATSAPP: T'enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis.
TELEGRAM LLEIDADIARI: Ara també podeu rebre les notícies de LleidaDiari a través del canal de Telegram. 







