El 76,5% dels estudiants catalans que van accedir a un grau superior el curs 2018-2019 va aconseguir la titulació dins dels quatre anys següents, segons dades del Ministeri d’Educació. La mitjana estatal és del 76,8%, mentre que Andalusia presenta la taxa més alta amb un 82,5% i Ceuta la més baixa amb un 52,4%. Catalunya en canvi és una de les comunitats amb el percentatge més alt d’alumnat que finalitza el grau als dos anys, amb un 60,9% dels estudiants que es van matricular el curs 2018-2019. Està només per darrera del País Basc (61,5%) i per sobre de la mitjana estatal (53,1%). Pel que fa al grau mitjà, el 65,6% dels estudiants aconsegueixen la titulació quatre anys després d’accedir als estudis.
TELEGRAM LLEIDADIARI: Ara també podeu rebre les notícies de LleidaDiari a través del canal de Telegram. Punxa aquí!
La xifra és lleugerament inferior a la mitjana estatal, que és del 67,1%. El percentatge més alt es dona a Extremadura (77,8%) i el més baix a Ceuta (33,3%).
A escala estatal, el percentatge de titulats d’un cicle de grau superior és 1,5% més alt que en la promoció anterior i s’observa un creixement en els alumnats titulats a l’FP bàsica (54,9%, un 4,3% més) i en grau mitjà (67,1%, un 2,8% més que l’anterior promoció).
A més, el percentatge d’alumnat que un cop que ha accedit a graus d’FP continua matriculat al mateix grau l’any següent és elevat. A l’FP bàsica del 75,8%, mentre que al grau mitjà és del 82,2% i al superior del 87,9%.
Per famílies professionals, les que major percentatge de titulació presenten són els Serveis Socioculturals i a la Comunitat (superior), amb un 86,5%; la Sanitat, amb un 83% en el grau superior i un 79,6% en el mitjà; la Seguretat i el Medi Ambient (mitjà), amb un 84,8%); i Instal·lació i Manteniment (bàsica), amb un 65,2%.
Per sexe, al grau mitjà es titulen més les dones (72,9%) que els homes (62,8%) i el mateix passa al grau superior, amb un 81,1% i un 73,1%, respectivament. En canvi, a l’FP bàsica els percentatges són similars: 54,5% i 55,9%.
Sobre la via d’accés, es titulen de grau mitjà el 70,3% dels que provenien de l’ESO, el 47% dels que havien fet FP bàsica i el 51,8% dels que van fer un curs o prova d’accés. Pel que fa al grau superior, es van titular el 79,8% dels que van accedir amb el batxillerat, mentre que van ser el 74,2% dels que provenien d’un grau mitjà i el 71% dels que van fer una prova o curs d’accés.
D’altra banda, l’estadística recull que el percentatge de titulats més alt es dona entre els joves. Així, obtenen la titulació un 59,3% dels alumnes que accedeixen amb 15 anys a l’FP bàsica, el 82,2% dels de 16 anys que accedeixen a grau mitjà i el 85,6% que ho fan a un grau superior amb 18 anys.