CCOO proposa la creació en un curt termini de temps d'una xarxa catalana d'alta velocitat d'obligació de servei públic. Per fer-ho possible, planteja aprofitar les infraestructures i els trens que hi ha actualment.
«Hem de posar trens a les vies a l'abast de la major part de la població», ha defensat la secretària general del sindicat a Lleida, Cristina Rodríguez, durant la presentació aquest dijous de l'informe elaborat per CCOO 'CATAV 2023: xarxa catalana d'alta velocitat. Obligació de servei públic'.
Codi Telegram[predef]nou-whatsapp-lleidadiari-646[/predef]
En aquest estudi, el sindicat estableix, seguint fonaments tècnics, propostes concretes pel que fa a horaris, nombre de serveis, tipus de trens, preus dels bitllets i actuacions específiques per a cadascuna de les línies estudiades.

Aquest projecte l'ha elaborat CCOO de Lleida
L'informe de CCOO assenyala que «la creació d'una xarxa catalana de trens d'alta velocitat subjectes a obligació de servei públic, amb un increment de freqüències en tot el territori, en unes infraestructures d'alta velocitat que ja existeixen i a uns preus estables i més assequibles, suposaria una mesura que afavoriria a qui treballa, estudia o s'ha de desplaçar assíduament en recorreguts de mitjana distància».
«És una proposta que cohesiona el territori, de justícia social i que contribuirà a fer que el vehicle privat deixi de ser la primera opció en els desplaçaments de mitjana distància que es realitzen a Catalunya», han afirmat des del sindicat.
L'informe 'CATAV 2023: xarxa catalana d'alta velocitat. Obligació de servei públic' és el tercer projecte ferroviari elaborat per CCOO de Lleida. Així, dona continuïtat als treballs 'Rodalies de Lleida, un tren per a la classe treballadora' i 'Avant Lleida-Barcelona. Un tren per a la classe treballadora', que ja havia presentat el sindicat.