La tretzena edició de Cervisia Lleida corona l’any d’èxits de la Federació de Colles de l’Aplec del Caragol de Lleida. El saló, que organitzen les colles lleidatanes i San Miguel, comptabilitza quasi 48.000 tiquetsde consumició venuts, ja avui diumenge al migdia. Un 5% més de vendes que el 2022 (45.000 tiquets). Sens dubte la climatologia, benèvola tot i les dates, ha estat un factor decisiu per a l’èxit del saló que se celebra el passat cap de setmana a cel obert a la plaça de La Llotja, «però no és l’únic. El canvi d’ubicació ja ens va afavorir l’any passat quan vam enregistrar el creixement més gran des de la primera edició el 2008 i aquesta tendència encara es manté» –ha explicat Ferran Perdrix, president de la Fecoll– «però són les millores qualitatives les que han consolidat Cervisia Lleida en el calendari gastronòmic i musical».
NOU NÚMERO DE WHATSAPP: T’enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis. Punxa aquí!
«Principalment, la nostra capacitat per acollir tots els públics, tal com demostra l’ampli flux de visitants i la programació d’activitats més tècniques com ara els maridatges comentats de cerveses que enguany han tingut lloc al mateix recinte de degustació o la implementació d’estratègies comercials com ara incentivar la compra de tiquets amb un atractiu sorteig de regals», ha afegit.
Sota el reclam de les més de trenta cerveses d’arreu del món del catàleg d’elaboracions i distribucions del grup Mahou – San Miguel que es poden tastar al saló, la selecció de propostes de la VII Ruta de la Tapa San Miguel (incloses les tres premiades), juntament amb l’oferta permanent de Bo de Shalom i Iberic Box, i el cartell musical gratuït amb set formacions locals; Cervisia Lleida arrencava el passat divendres al vespre, amb la inauguració oficial de la mà de Ferran Perdrix; Josep A. Farràs, cap de vendes de San Miguel; Fèlix Larrosa, paer en cap de l’Ajuntament de Lleida; Fermí Massot, diputat de Cooperació Municipal de la Diputació de Lleida; i un ampli grup de regidors, diputats i parlamentaris lleidatans, a més de directius de les marques patrocinadores de la Fecoll (San MIguel, Raimat, Schweppes, Hyundai i Bivid). El programa musical el va obrir la sessió de DJ Berni i, a la nit, Tremendos celebrava el seu 30è aniversari a l’escenari de Cervisia Lleida en el marc de la seva gira de comiat. L’oferta culinària va anar a càrrec de Caravista Restaurant i La República del Fum.
El dissabte, el recinte esdevingué un espai de vermuts, ‘tardeos’ i animació amb l’obertura de l’espai infantil Festa i Fusta i els Esbojarrats Cervesers de Sac Espectacles que van dinamitzar el saló els tres dies que va durar el certamen. Durant la jornada, es va poder gaudir de les actuacions de Her Majesty, DJ Gianmarco Calcaterra o La Cosa Nostra; i de les tapes de L’Espurna Restaurant (primer premi del jurat), Glass Go (premi del públic), Lo Carrincló Vermuteria i Tosca. Diumenge, últim dia de Cervisia Lleida, matinal de les escoles de ball de ZMO i El Mirall i les actuacions de Neptú i DJ Berni; i les tapes de La Brasa d’Or (segon premi del jurat) i l’Altar, per tancar la que ja es confirma com una altra edició de rècord.