El Cinemón Xic, Cinema Infantil en Valors torna en aquesta sisena edició amb les sessions presencials i amb la novetat d'incloure dos dissabtes a la tarda a la programació.
[predef]nou-whatsapp-lleidadiari-646[/predef]
La tinent d'alcalde i regidora d'Educació, Cooperació, Drets Civils i Feminismes, Sandra Castro, ha presentat l'edició d'aquest 2021 en què s'han programat quatre sessions, a l'octubre i novembre, que es faran a l'Auditori 2 de la Llotja. A més del respecte als Drets Humans, enguany el cicle se centrarà en la consecució dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), especialment en el 5 i el 16 que tenen a veure amb la pau i l'equitat de gènere.

Espai d'educació en valors familiars
Cinemón Xic ofereix un espai d'educació en valors i de reflexió familiar, adreçat especialment al públic infantil i juvenil. Castro ha comentat que, en aquest sentit, es prepara material perquè les famílies també puguin treballar a casa valors, que com és habitual, incideixen en el respecte als Drets humans i en la consecució dels ODS. Entre altres, es promouen els ODS 13, d'acció climàtica; 3, de salut i benestar, i 17, d'aliança pels objectius.
La tinent d'alcalde ha recordat que l'any passat, marcat la situació de pandèmia pel coronavirus, es van programar tres sessions, dues de les quals en línia per les restriccions de seguretat. En aquesta edició, es recupera la presencialitat a les quatre sessions previstes, incorporant la sessió de dissabtes a la tarda per arribar al conjunt de la ciutadania. Les sessions són gratuïtes i cal reservar les entrades, amb un màxim de 6 per reserva, a: cooperacio.paeria.cat/cinemon-xic. L'aforament és de 270 places (correspon al 70% del total de l'aforament). L'aplicatiu permet el retorn de les entrades en el cas que no es pugui assistir finalment a la sessió.
Les propostes són molt variades
- 10/10/202: L'univers en miniatura de No-No (a partir de 3 anys): L'ornitorrinc No-No i els seus amics i amigues viuen a Les Basses del Bosc una vida tranquil·la i pacífica on fan pícnics i migdiades… fins que passa alguna cosa!
- 17/10/2021: La vida d'en carbassó (a partir de 7 anys): Després de la sobtada mort de la seva mare, Courgette es fa amic d'un simpàtic policia, Raymond, que l'acompanya a la seva nova llar d'acollida amb altres orfes de la seva edat.
- 20/11/2021: Zog, dracs i heroïnes (de 3 a 7 anys): El Zog és un drac que va a escola per aprendre a volar, a treure foc per la boca i a raptar princeses
- 27/11/2021: La Revolta dels contes (a partir de 7 anys): La Revolta dels Contes és una adaptació del best-seller de Roald Dahl, Revolting Rhymes, per part dels productors d'El Grúfal i el Nadal del senyor Branquilló.