|
“Es tracta d’un pas més en la prevenció dels trastorns d’aprenentatge”. Així justifica la consellera Rigau la decisió del Departaments d’Ensenyament de sol·licitar un informe pediàtric dels alumnes de 3 anys, per escolaritzar-los en centres de màxima complexitat (definits d’eixa manera per la realitat socioeconòmica i laboral de les famílies i l’alt percentatge d’alumnat amb necessitats específiques).
Per què s’exigeix aquest informe només a l’alumnat de centres d’aquestes especials dificultats? Per què no a tots?
Curiosa manera de prevenir trastorns d’aprenentatge quan al mateix temps es complica a les famílies accedir a una plaça d’escola bressol; treuen dels pressupostos de la Generalitat les partides corresponents al 0-3 anys, essent una etapa educativa que ajuda a lluitar contra la desigualtat i afavoreix la cohesió social.
És a les 'llars d’infants', al 0-3, on els professionals detecten les mancances inicials i, des d’aquestes edats primerenques, es pot actuar amb més eficàcia.
Ja entrant en la 2ª etapa infantil (3-6 anys) i les obligatòries i postobligatòries: Si es vol prevenir trastorns d’aprenentatge, el que cal és augmentar plantilles i desdoblar grups; reduir el nombre d’alumnes a les aules; afavorir l’atenció individualitzada i l’atenció a la diversitat. Amb l’objectiu d’un ensenyament més personal, adaptat a l’alumne i que tingui a l’abast el personal de suport a les seves necessitats (suport, molt del qual, s’ha perdut en aquest anys de retallades).
És per això que des de la Federació de Treballadors de l’ensenyament, la FETE-UGT,continuarem amb la reivindicació dels orientadors escolars, educadors, auxiliars d’educació especial, tècnics d’educació infantil, integradors socials, fisioterapeutes, logopedes i tècnics sanitaris als centres educatius. Reforços educatius que ajudin a preveure trastorns d’aprenentatge
Javier Giménez, FETE-UGT Terres de Lleida
Per què s’exigeix aquest informe només a l’alumnat de centres d’aquestes especials dificultats? Per què no a tots?
Curiosa manera de prevenir trastorns d’aprenentatge quan al mateix temps es complica a les famílies accedir a una plaça d’escola bressol; treuen dels pressupostos de la Generalitat les partides corresponents al 0-3 anys, essent una etapa educativa que ajuda a lluitar contra la desigualtat i afavoreix la cohesió social.
És a les 'llars d’infants', al 0-3, on els professionals detecten les mancances inicials i, des d’aquestes edats primerenques, es pot actuar amb més eficàcia.
Ja entrant en la 2ª etapa infantil (3-6 anys) i les obligatòries i postobligatòries: Si es vol prevenir trastorns d’aprenentatge, el que cal és augmentar plantilles i desdoblar grups; reduir el nombre d’alumnes a les aules; afavorir l’atenció individualitzada i l’atenció a la diversitat. Amb l’objectiu d’un ensenyament més personal, adaptat a l’alumne i que tingui a l’abast el personal de suport a les seves necessitats (suport, molt del qual, s’ha perdut en aquest anys de retallades).
És per això que des de la Federació de Treballadors de l’ensenyament, la FETE-UGT,continuarem amb la reivindicació dels orientadors escolars, educadors, auxiliars d’educació especial, tècnics d’educació infantil, integradors socials, fisioterapeutes, logopedes i tècnics sanitaris als centres educatius. Reforços educatius que ajudin a preveure trastorns d’aprenentatge
Javier Giménez, FETE-UGT Terres de Lleida