Les comarques de l’Alt Pirineu i Aran s’integren a l’Autoritat Territorial de la Mobilitat de Lleida

El Departament de Territori integrarà els desplaçaments en transport públic de les comarques de l’Alt Pirineu i Aran a Lleida dins del sistema tarifari de l’Autoritat Territorial de la Mobilitat de Lleida (ATM) el gener de 2024. El cost de la integració tarifària se situa al voltant dels 800.000 euros anuals i suposarà la creació de la zona 3, que estarà formada per les comarques del Pallars Jussà i l’Alt Urgell, i de la zona 4, que estarà formada per l’Alta Ribagorça, el Pallars Sobirà, l’Aran i la Cerdanya.

 NOU NÚMERO DE WHATSAPP: T’enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis. Punxa aquí!

La incorporació de les comarques de l’Alt Pirineu a la integració tarifària permetrà estalvis de fins al 78% en el preu d’alguns desplaçaments. Així doncs, els viatges pel territori permetran els transbordaments amb una única targeta. Els trajectes es poden fer amb els autobusos urbans, els autobusos interurbans i la línia RL2 de Ferrocarrils de la Generalitat que uneix Lleida i La Pobla de Segur. En queda exclòs el transport intern d’Aran, que depèn del Conselh Generau d’Aran.

L’Alt Pirineu i Aran és una àrea amb prop de 74.000 habitants. Amb la incorporació d’aquest territori, el sistema connectarà una zona total de 434.000 habitants. El Departament de Territori i l’Institut per al Desenvolupament i la Promoció de l’Alt Pirineu i Arana (IDAPA) tenen previst elaborar una enquesta de mobilitat quotidiana abans d’acabar l’any. L’objectiu serà recollir informació sobre els desplaçaments de la població resident a l’àmbit territorial de l’Alt Pirineu i Aran.

La consellera Capella ha insistit que aquest sistema ha de permetre millorar les condicions d’accés de tots els territoris als sistemes de mobilitat sostenible i ha de contribuir a la lluita contra el despoblament de les zones rurals. Capella ha conclòs que el sistema tarifari de l’Alt Pirineu integrat a Lleida és un pas previ a un nou sistema integrat a tot Catalunya, basat en els quilòmetres recorreguts i bonificant a qui en fa un major ús.