Acord entre l’Estat i la Generalitat per a l’ampliació de l’aeroport del Prat

El Ministeri de Transports i la Generalitat de Catalunya han arribat a un acord aquest dilluns per a l'ampliació de l'aeroport del Prat mitjançant l'allargament de la tercera pista i la construcció d'una terminal satèl·lit.

 

[predef]nou-whatsapp-lleidadiari-646[/predef]

 

Així ho ha anunciat la ministra de Política Territorial i portaveu del govern espanyol, Isabel Rodríguez, després de la reunió bilateral entre el govern espanyol i la Generalitat. Aquest acord ha arribat després de molts mesos de debat i moltes actes, tant a favor com en contra d'aquest projecte.

 

Acord entre l’Estat i la Generalitat per a l’ampliació de l’aeroport del Prat

Acord entre l'Estat i la Generalitat per a l'ampliació de l'aeroport del Prat | LleidaDiari.cat

 

Inversió de 1.7000 milions d'euros

La portaveu del govern espanyol Isabel Rodríguez ha confirmat que l'ampliació de l'aeroport suposarà una inversió de 1.700 milions d'euros, així com també ha qualificat el nou acord com una «grandíssima notícia», ja que permetrà que l'aeroport es converteixi en un 'hub' intercontinental. A més a més, la ministra portaveu del govern espanyol també ha subratllat que aquest acord suposarà la creació de 83.000 llocs de treball directes i 365.000 en total.

Aquesta tarda, les dues parts s'havien reunit en una trobada secreta a la seu del Ministeri amb la presència de la titular de Transports, Raquel Sánchez, i el vicepresident del Govern i conseller de Polítiques Digitals i Territori, Jordi Puigneró.
 

La inversió per a les obres suposarà una inversió de 1.700 milions d'euros, que seran incloses en el DORA, que el Consell de Ministres té previst aprovar al setembre.

L'acord arriba després de mesos de debat des que el president d'Aena, Maurici Lucena, demanés a la Generalitat que es pronunciés aquest estiu si apostava no per a l'ampliació de la infraestructura, amb l'objectiu de convertir-lo en un 'hub' intercontinental i millorar les connexions directes amb les principals capitals del planeta. La proposta, però, suposa la invasió d'un espai protegit mediambientalment, que Aena haurà de compensar.