Catalunya Diari

Afrucat preveu una bona campanya de comercialització de fruita de llavor

Es veurà afavorida per les cambres buides i la davallada de producció europea de pera i l'estabilització en poma

Afrucat comença la campanya de comercialització de fruita de llavor amb «optimisme» per a la pera, i amb «bones sensacions» en el cas de la poma.
 

Per una banda, hi contribuirà el fet que les cambres frigorífiques es troben buides de producció de l'any passat. D'altra, la davallada de collita europea de pera i l'estabilització de la producció de poma previstes per enguany.
 

 NOU NÚMERO DE WHATSAPP: T'enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis. Punxa aquí!




congrés Prognosfruit  pera a Europa  27% menys  poma un 1% superior

En el cas de la pera, Europa espera la menor producció de la història amb una disminució del 28% en relació amb el 2020 i d'un 27% per sota de la mitjana dels darrers tres anys. 

Pla general de treballadors preparant caixes de pomes per proveir el mercat
Comença la campanya de comercialització de fruita de llavor amb «optimisme» per a la pera, i amb «bones sensacions» en el cas de la poma. | ACN

Davallades d'entre un 20 i un 30% en la pera

«Les davallades d'entre un 20 i un 30% en la pera Conference del nord d’Europa ens donen la possibilitat de millorar el posicionament de la nostra pera en els mercats», ha assenyalat el director general d'Afrucat, Manel Simon. Així mateix, ha indicat que la baixada de Williams i Abate a Itàlia ha fet que, en aquests moments, operadors italians ja estiguin tancant operacions de compra a Lleida.
 

Pel que fa a la poma, la producció a Europa es mantindrà similar a la mitjana dels darrers tres anys, amb un lleuger increment de l'1%. Tot i això, serà un 10% superior en relació amb el 2020. En poma, cal remarcar la disminució del grup Cripps Pink (-12%), Fuji (–4%), Granny Smith (-18%), Vermelles (-3%). Per altra banda, la Golden Delicious i el Grup Gala, augmenten un 8% en ambdós casos.
 

El director general d'Afrucat ha destacat que «aquesta estabilització o lleuger creixement general en poma es veu accentuat a Espanya amb un 12% d'increment respecte als darrers tres anys» i «s'explica perquè Espanya ha estat deficitària en poma i poc a poc va incrementant i reconvertint la seva producció en una producció d’alta qualitat». Tot i aquest lleuger increment en la previsió, l'inici de la nova campanya de comercialització amb les cambres buides fa preveure fluïdesa en les vendes de la poma, segons Afrucat.
 

Finalment, ha remarcat que una de les incerteses que marcarà la pròxima campanya de comercialització serà la reacció del consum en la nova etapa postcovid. «És una incògnita, hores d'ara, saber si es mantindrà la recuperació del consum que es va donar l'any passat», ha dit Manel Simon.


Comentaris

envia el comentari