Catalunya Diari

Aitona inicia una campanya per a promocionar la seva agricultura

A més, també s’ha presentat el segell de fruita dolça mitjançant el qual es vol activar l’economia local
Imatge de la presentació
Imatge de la presentació | LleidaDiari.cat

La Diputació de Lleida ha acollit aquest dimarts la presentació de la campanya 'Aitona en fruita 2019' i de la marca 'Fruita d'Aitona', una doble proposta sota el paraigua de Fruiturisme i que comparteix l'objectiu de fer valdre el producte més característic de l'agricultura d'aquesta població del Segrià.

 

La presentació ha comptat amb la participació del vicepresident segon en funcions de la Diputació, Gerard Sabarich; de Rosa Pujol, alcaldessa d'Aitona; el director del Patronat de Turisme, Juli Alegre; i de Dolors Pelegrí, tècnica en turisme de l'Ajuntament d'Aitona.

 

 

Segona temporada d'estiu en què es duu a terme aquesta aposta pel turisme de la fruita a Aitona

Pel que fa a la campanya 'Aitona en fruita', aquesta serà la segona temporada d'estiu en què es duu a terme aquesta aposta pel turisme de la fruita a Aitona. Com és habitual, l'objectiu serà acostar al públic en general el moment de la recol·lecció de la fruita i donar a conèixer de primera mà, amb les explicacions per part del mateix pagès al seu camp privat, aquest moment tan decisiu del cicle de vida de l'arbre fruiter com és la collita.

 

Així, 'Aitona en fruita' s'articularà en diferents visites guiades que es faran durant tot el mes de juliol, i per a les quals caldrà fer reserva prèvia enviant un correu electrònic a [email protected] Les visites tindran places limitades per garantir una atenció personalitzada i, en acabar, es podrà adquirir fruita acabada de collir. També es faran visites a centrals fructícoles.

 

A més, els visitants també podran complementar la seva experiència amb altres rutes que podran fer per lliure, sigui en bici o a peu, i que estan totalment senyalitzades, com ara la Ruta de l'arbre fruiter o la Ruta de Serra Brisa, o bé visites a elements patrimonials o arqueològics del territori. Quant a la nova marca Fruita d'Aitona, aquest és el segell mitjançant el qual es pretén ajudar a activar l'economia local i, en clau turística, donar a conèixer la zona agrícola del Baix Segre, potenciant la fruita dolça com a element més característic i, a través d'ella, el turisme a les Terres de Ponent.

 

Molts turistes a la demarcació de Lleida

El diputat en funcions Gerard Sabarich ha destacat que «a causa de iniciatives com aquestes, on el pal de llança és Aitona, estem rebent a la demarcació de Lleida molts turistes i visitants i tot això és gràcies a tots els que ho fan possible amb els professionals del sector concretament».

 

L'alcaldessa Rosa Pujol ha explicat que amb aquesta campanya «donem a conèixer la nostra fruita, el nostre territori, el paisatge i la nostra economia local. Avui, estem aquí per presentar la marca 'Fruita d'Aitona, la més dolça del món' on posem un segell que valora totes aquestes qualitats. Pensem que Aitona produeix més de 100 milions de quilos de fruita entre nectarines, paraguaians i préssecs, per la qual cosa li volem donar aquest valor afegit als nostres productes esperant obrir noves oportunitats».

 

També et poden interessar...



Comentaris

envia el comentari