Catalunya Diari

Aitona no para de rebre reserves per gaudir dels camps florits i confia superar enguany les 4.000 visites

Com a novetat, aquesta campanya s'han incorporat tres noves rutes de turisme religiós, que se sumen a les sis ja existents
Un guia explicant a visitants el procés de floració dels presseguers en un camp d'Aitona. | LleidaDiari.cat

Els camps de presseguers i nectariners d'Aitona es troben aquests dies al punt àlgid de floració. Aquest divendres, diversos grups vinguts d'arreu de Catalunya han pogut gaudir d'aquest característic paisatge rosat amb les rutes guiades que organitza per cinquè any l'ajuntament, amb la col·laboració de voluntaris de la població, en el marc del projecte Fruiturisme, que promou la dinamització econòmica del Baix Segre tot posant en valor el patrimoni, el paisatge i la cultura d'Aitona. A les sis rutes existents per donar a conèixer la fruita i la floració dels camps d'Aitona, enguany s'hi han incorporat tres nous espais de turisme religiós.

Una altra novetat és el nou web corporatiu, a través del qual els interessats es poden inscriure per fer les diferents rutes. L'any passat van ser 1.500 els turistes que van gaudir d'aquest espectacle de la fruita i la flor, mentre aquesta temporada la previsió és que més de 4.000 persones facin les rutes de la campanya de la flor, ja sigui mitjançant les visites guiades que s'ofereixen o pel seu compte. Sota la marca Aitona, amb molt de gust, l'ajuntament d'aquest municipi del Segrià aposta de forma decidida per a la transformació de la riquesa fructícola en segell d'identitat i reclam turístic. Des de fa cinc anys, el projecte Fruiturisme pretén impulsar la dinamització econòmica del Baix Segre per mitjà de la difusió del món de la fruita dolça local. Aquesta iniciativa turística vol oferir activitats que facin sentir el gust per la fruita i que, alhora, posin en valor el patrimoni, el paisatge i la cultura d'Aitona. La població compta amb més de 3.500 hectàrees d'arbres fruiters, la majoria presseguers i nectariners.


L'alcaldessa d'Aitona, Rosa Pujol, ha subratllat que l'objectiu del projecte Fruiturisme és donar a conèixer «l'excel·lent qualitat i gust» dels préssecs i nectarines per tal de promocionar el camp aitonenc com a destí turístic i generar noves oportunitats de desenvolupament econòmic del territori. Així mateix, ha remarcat «l'èxit» que està tenint la iniciativa ja que per aquest cap de setmana ja no poden assumir més reserves per a alguna de les nous rutes guiades que s'ofereixen des del consistori, amb la col·laboració d'una trentena de voluntaris de la població, sobretot pagesos i mestresses de casa que s'encarreguen de guiar i informar els visitants. Dissabte i diumenge, coincidint amb el moment més àlgid de floració dels presseguers i nectariners –que s'allarga unes dues setmanes-., ja tenen unes 800 reserves per fer alguna de les rutes guiades, tot i que qui ho vulgui també pot fer-les pel seu compte seguint els itineraris senyalitzats. 

 

Imatge panoràmica de camps de presseguers amb flor al municipi d'Aitona. | LleidaDiari.cat

 

Aquest divendres una vintena de persones, de diferents grups vinguts de Tarragona, Barcelona, Vic, Sant Sadurní d'Anoia i d'altres indrets del país, han fet una de les rutes de presseguers amb flor. Després de visitar diferents camps, la majoria dels turistes queden «meravellats» pel paisatge rosat que s'han trobat a Aitona. «És fabulós, per res hem d'anar a veure la vall del Jerte (Extremadura), ho tenim a casa, més a prop i molt més maco», ha assenyalat la Susanna, vinguda des de Vic. En Joan Roca, de Tarragona, ha explicat que «aquesta coloració no l'havia vista mai», fet que l'ha deixat «impressionat, perquè no m'imaginava aquesta immensitat i aquest color rosa fabulós», ha explicat. Igualment, la Rita, vinguda des de Barcelona, destaca que «una cosa així no l'havia vista mai abans». 



Comentaris

envia el comentari