Aitona prepara la nova campanya de visites als camps de presseguers florits

S'incorporen enguany un tast de productes locals i noves rutes guiades amb bicicleta, quad i per a caminadors especials
Vista aèria de camps de presseguers i nectariners florits al municipi d'Aitona, amb un globus aterrant al fons. | LleidaDiari.cat

L'Ajuntament d'Aitona (Segrià) organitza per setè any consecutiu les rutes de la floració dels presseguers fruiters, que inunden el paisatge de color rosa, amb visites guiades que fan els mateixos pagesos del municipi per donar a conèixer l'agricultura de regadiu i el patrimoni cultural del municipi.

 

La nova campanya del projecte Fruiturisme, que es desenvoluparà del 4 al 27 de març, incorpora com a novetats un tast de productes locals i rutes amb bicicleta, quad i per a caminadors especials, i també es mantenen els vols amb globus aerostàtic per veure el paisatge florit des del cel que es van estrenar el 2018. Des d'aquest febrer, ja es poden formalitzar les reserves per a participar en les visites guiades. L'Ajuntament confia poder superar les 18.000 assolides l'any passat.

 

  • NOU SERVEI DE LLEIDADIARI: T'enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis. Punxa aquí!

 

Visites turístiques guiades per pagesos

Aitona tornarà a oferir aquest març, de dilluns a dijous i els caps de setmana, les visites turístiques guiades per pagesos i per guies locals voluntaris pels camps de presseguers florits del municipi, que s'emmarquen en el projecte Fruiturisme endegat pel consistori. Les visites estructurades permetran al visitant descobrir i gaudir dels camps florits que inunden de color rosa el paisatge, mentre que les visites pel nucli antic de la població serviran per conèixer el seu patrimoni i la seva oferta turística.

 

Entre les novetats de la nova temporada, destaquen la creació de 'TastAitona', que permetrà els visitants degustar alguns dels productes elaborats pels productors locals com ara melmelades, formatges, embotits, fruita, mel i xocolata, entre d'altres, i la posada en marxa de noves rutes en bicicleta -amb una durada de tres hores- i en quad. Així mateix, es manté enguany el servei de globus aerostàtics per poder gaudir dels arbres florits des del cel. Enguany, a més, s'ha programat el 16 de març un concert del grup Serratejant a l'ermita de Sant Joan de Carratalà.

 

Vista aèria dels camps de presseguers florits a Aitona, amb el seu característic color rosat | LleidaDiari.cat

 

 

La previsió de superar la xifra de 18.000 persones de l'edició anterior

La previsió de l'Ajuntament per aquesta nova edició de la campanya 'Aitona en Flor' és continuar creixent pel que fa al nombre de visitants i superar la xifra de 18.000 persones de l'edició anterior, que ja va representar un salt exponencial molt important en relació amb el 2017, que va registrar 5.500 visitants, i el 2016, que en va tenir 1.500. Durant la presentació de la campanya 'Aitona en Flor' 2019, l'alcaldessa Rosa Pujol ha explicat que es tracta «projecte turístic sostenible, consolidat, en evolució constant», que «valora» el poble, la seva agricultura, la gent i la fruita, «amb el propòsit de continuar creixent». Es tracta d'un projecte «obert a tota mena de visitants i, sobretot, amb la voluntat d'internacionalitzar-lo», segons ha remarcat Pujol.

 

L'any passat van visitar els camps florits el cònsol del Japó i enguany a la Fira de FITUR de Madrid l'alcaldessa d'Aitona es va reunir amb l'encarregada de negocis de Tailàndia, Nata Napa Kongsri, a qui va convidar a visitar el municipi per la semblança que té la floració del Segrià amb la flor de lotus d'aquell país asiàtic. En aquest sentit, s'inaugurarà una mostra sobre la flor de lotus a Tailàndia. L'Ajuntament d'Aitona ja va donar el tret de sortida fa una setmana a la nova temporada d''Aitona en Flor' 2019 amb l'obertura de les reserves a través del web www.fruiturisme.info.

 

A través d'aquesta plataforma ja es pot fer la reserva del dia i l'hora de la visita amb la finalitat de regular el nombre de turistes i evitar les aglomeracions. De les 2.500 places que s'ofereixen a la plataforma per visitar els camps florits, ja se n'han venut més d'un miler. Una altra novetat és la col·laboració de l'Ajuntament d'Aitona amb el Consell Comarcal de la Ribera de l'Ebre, que també està potenciant el turisme de la flor. Iniciada enguany, aquesta aliança 'Aitona-Ribera d'Ebre' s'adreça a potenciar la flor, el patrimoni i la gastronomia. La tècnica de turisme de l'Ajuntament d'Aitona, Dolors Pelegrí, ha assenyalat que s'ha «aconseguit consolidar una oferta turística territorial, establint sinergies», tant amb territoris propers com és el cas de la Ribera d'Ebre, com en l'àmbit internacional, amb el Japó l'any passat i Tailàndia, aquest 2019.

 

  



Comentaris

envia el comentari