La campanya ‘Aitona viu el rosa’ vol arribar als 20.000 visitants

L'alcaldessa d'Aitona i diputada, Rosa Pujol, i el cap de màrqueting i promoció del Patronat de Turisme, Juli Alegre, han presentat aquest dimecres en roda de premsa una nova edició de la campanya Aitona viu el rosa, que se celebrarà entre el 26 de febrer i el 20 de març i que pretén arribar als 20.000 visitants, dins del projecte Fruiturisme.

 

La presentació –que ha tingut lloc a la sala de premsa de la Diputació de Lleida– ha servit per avançar tots els detalls de l'edició d'enguany de la campanya i que aquest 2022 estrena dues principals novetats: la nova ruta 'Robert Capa a Aitona' i la renovació i actualització del web de Fruiturisme amb l'objectiu d'adaptar-lo a l'evolució sostinguda que ha experimentat el projecte al llarg dels anys, amb una oferta diversificada i creixent.

 

[predef]nou-whatsapp-lleidadiari-646[/predef]

 

Entre les principals novetats que presenta el nou web hi ha la incorporació d'un nou sistema de reserves online, que permetrà inscriure's a les activitats organitzades des de Fruiturisme de forma totalment digital, així com fer-ne el pagament de forma virtual. A més, el nou web renova i modernitza la seva estètica per tal de fer del site un espai més atractiu i amable.

Presentació d'Aitona en flor

La campanya ‘Aitona viu el rosa’ vol arribar als 20.000 visitants | LleidaDiari.cat

 

10è aniversari de Fruiturisme

Rosa Pujol ha destacat els dos actes principals que es duran a terme durant la campanya de la flor i en el marc del 10è aniversari de Fruiturisme: l'actuació del grup Manel a Aitona, el 12 de març, i la inauguració d'una exposició sobre la pagesia aitonenca el dia 20 de febrer, que vol ser un calidoscopi d'imatges del dia a dia del pagès i que posa en valor la seva feina.

 

En aquest sentit, ha dit que es tracta d'una campanya molt especial. «Volem recuperar allò que teníem en l'època prepandèmia coincidint amb la celebració del desè aniversari de la primera ruta». Així, ha explicat que «en pocs dies estem rebent una mitjana de 40 trucades diàries interessant-se per les activitats». Ha assenyalat que Fruiturisme és un projecte que no és només d'Aitona sinó que s'hi han unit diversos municipis del Baix Segrià i que s'ha fet sempre pensant en un turisme responsable i sostenible.

 

«Qui ens anava a dir fa 10 anys –ha recordat Juli Alegre– que aquella iniciativa d'un poble que reivindicava la floració com a recurs turístic acabés essent, anys després, la millor experiència turística de Catalunya. Això posa en valor la nostra autenticitat, el nostre territori, allò que tenim i moltes vegades no li donem valor». Com en anteriors edicions, estan previstes activitats com la de visites d'escoles de tot Catalunya, l'apadrinament d'arbres, el turisme religiós i les activitats amb BTT i globus, així com una exposició de tractors antics.