Catalunya Diari

Alerten de la «greu manca» de maquinistes a la línia de Lleida - la Pobla

Les principals causes d'aquest èxode són les condicions de treball i els salarials
Un grup de persones a l'estació del tren de la Pobla de Segur
Un grup de persones a l'estació del tren de la Pobla de Segur | LleidaDiari.cat

El Sector Ferroviari de CCOO de les Terres de Lleida alerta de la greu manca de maquinistes, a la línia de FGC de Lleida – la Pobla de Segur, que es pot produir a finals d'aquest mes i que pot comportar la supressió de trens o la subcontractació d'empreses externes per conduir-los.

 

Actualment d'una plantilla de tretze maquinistes només en queden deu, ja que dos han passat a Renfe i un s'ha desvinculat de l'empresa. A finals d'aquest mes està previst el pas a Renfe de cinc maquinistes més, de manera que en quedarien cinc en plantilla, clarament insuficients per a l'explotació actual del servei.

 

  • NOU SERVEI DE LLEIDADIARI: T'enviem les notícies més importants de Lleida al WhatsApp totalment gratis. Punxa aquí!

 

Les principals causes d'aquest èxode són les condicions de treball

Les principals causes d'aquest èxode són les condicions de treball i els salarials, ja que un maquinista de la línia Lleida – la Pobla percep al voltant de 7.000 euros anuals menys que els seus companys de la xarxa principal de FGC, tot i fer les mateixes funcions, i uns 9.000 euros anuals menys si ho comparem amb els maquinistes de Renfe. A més han d'acreditar una llicència de conducció de tipus B per poder circular per la xarxa d'interès general, que és necessària per poder prestar servei a l'estació de Lleida Pirineus.

 

Actualment, a tots els treballadors de la línia, els és d'aplicació el Conveni de turisme i muntanya de FGC, fet que segons el sindicat és «clarament inadequat», ja que la línia està integrada dins de l'ATM de l'àrea de Lleida i s'atenen les necessitats de mobilitat obligada de la població.

 

Per tot això, sol·liciten a FGC, reposar immediatament les vacants de maquinistes, negociar i acordar un conveni propi en uns termes i condicions similars al que hi ha dins de la mateixa empresa a la xarxa principal. Tanmateix, exigeixen posar fi a la discriminació pel que fa a condicions de treball i salarials que pateixen reguladors i maquinistes que treballen a la línia de Lleida – la Pobla de Segur en comparació als seus companys de la xarxa principal.

 

El Tren dels Llacs comença la temporada

El Tren dels Llacs torna a circular des del passat 20 d'abril en una nova temporada que s'allargarà fins al dia 2 de novembre. Enguany es faran un total de 28 circulacions, de les quals 24 seran del Tren dels Llacs Històric i 4 del Tren dels Llacs Panoràmic, aquest últim en l'època de calor, concretament del 20 de juliol al 10 d'agost.

 

El Tren dels Llacs fa un recorregut que permet als viatgers retrocedir en el temps i esdevé una experiència imprescindible per als amants del ferrocarril i de la natura en estat pur. La via transcorre per la dreta del riu Segre des de Lleida fins a Balaguer per una via única en un itinerari planer fins a arribar a les primeres muralles muntanyoses de Sant Llorenç de Montgai i Camarasa.

 



Comentaris

envia el comentari