Catalunya Diari

Almenar crea una aplicació mòbil per a incidències de la localitat

Esdevé un canal directe de comunicació per tal que els veïns del informin sobre els desperfectes que es detectin
Imatge de la app
Imatge de la app | LleidaDiari.cat

L'Ajuntament d'Almenar s'afegeix durant aquest mes de novembre als més de 400 municipis que en l'àmbit nacional disposen del servei Línea Verde. A partir d'ara, i per mitjà d'aquest canal de comunicació directa, els veïns poden posar en coneixement del Consistori els desperfectes detectin a la seva localitat. Aquesta eina de participació ciutadana permet a l'Ajuntament conèixer les necessitats del municipi i donar solució a les qüestions comunicades. Per poder utilitzar aquest nou servei és necessari descarregar l'APP Línea Verde. Per això, l'usuari accedeix a Google Play o APP Store en funció de la tecnologia emprada en el seu Smartphone (Android/iOS). Un cop localitzada, es porta a terme la descàrrega de manera gratuïta. A partir d'aquest moment, l'usuari selecciona el municipi sobre el qual vol comunicar la incidència. El procediment és molt ràpid i senzill.

 

Per comunicar una incidència, s'ha de clicar sobre el botó 'Nova Incidència'. Un desplegable amb les diferents tipologies d'incidències apareix en pantalla i l'usuari selecciona aquella sobre la qual vol comunicar. De manera automàtica, l'APP detecta les coordenades exactes en què s'ubica el desperfecte. El següent pas és adjuntar una foto de la incidència i l'observació sobre aquesta, i enviar la notificació sobre el desperfecte detectat. Un cop rebuda, el personal de l'Ajuntament inicia els tràmits per donar solució a la incidència detectada. El ciutadà, al seu torn, rep notificació en el seu telèfon mòbil quan es produeixi un canvi en l'estat d'aquesta. Per mitjà de Línea Verde, l'usuari també pot plantejar qualsevol consulta mediambiental. Només cal seleccionar l'opció de "Fes la teva consulta". En un termini màxim de 24 hores tindrà resposta per part d'un equip d'experts en la matèria de manera gratuïta.

 

Un servei que ha rebut un premi

Al servei Línea Verde també es pot accedir per mitjà del domini www.liniaverdaalmenar.cat. A més de comunicar una incidència o plantejar una consulta, l'usuari disposa d'un ampli contingut de consulta mediambiental (guia de bones pràctiques, consells, informació pròpia del municipi, etc.). Entre altres reconeixements, el servei Línea Verde ha rebut el Premi Conama 2014 de Sostenibilitat. La seva implantació ha estat reconeguda també amb el Premi de Qualitat 2013 en la categoria de Desenvolupament Urbà Saludable i Sostenible atorgat per la Xarxa Espanyola de Ciutats Saludables (RECS). Aquest premi reconeix aquelles iniciatives que contribueixen a millorar l'entorn físic i funcional del municipi promovent el desenvolupament socioeconòmic i afavorint la qualitat de vida personal, familiar, laboral i social dels ciutadans.

Més imatges de la app
Més imatges de la app | LleidaDiari.cat

 

 

L'Ajuntament d'Almenar considera interessant que els veïns del municipi utilitzin el servei Línea Verde. Segons l'equip de Govern municipal, una elevada implantació de l'app afavorirà que el municipi compleixi amb les expectatives de benestar social dels seus veïns.



Comentaris

envia el comentari